ДБР виявило факти постачання дизпалива з РФ структурами Медведчука за заниженими цінами: експерти пишуть інше

Дата публікації: пт, 10/22/2021 - 10:46

 

Працівники Теруправління ДБР Миколаєва перевіряють інформацію про постачання до України дизпалива з РФ за заниженими цінами структурами, наближеними до народного депутата України Віктора Медведчука.

Про це повідомили у ДБР.

За інформацією відомства, на початку жовтня до одного з терміналів Миколаївського морського порту прибуло іноземне судно під прапором Панами. Через декілька днів цей же термінал прийняв інше іноземне судно під прапором однієї із країн ЄС. За документами, судна доставили на адресу українського ТОВ, що пов’язують з Медведчуком, нафтопродукти вагою більш ніж 30 тисяч тонн кожне.

"Задекларована постачальниками ціна була майже у два рази менша за ринкову. Це дало змогу ділкам мінімізувати сплату обов’язкових митних платежів на мільйони гривень" - зазначено у повідомленні.

Також попереднім слідством встановлено, що ці судна за останній рік заходили у порти РФ і товар має російське походження.


1

 

Цю історію прокоментував експерт, директор Консалтингової групи А-95 Сергей Куюн на своїй сторінці у Фейсбук.

Так, Куюн зазначив, що постачальник таких партій дизпалива в миколаївському порту один - міжнародний трейдер Coral Energy. Він працює вже кілька років і є найбільшим постачальником дизпалива і зрідженого газу в Україну по морю. Має азербайджанське коріння і працює по всьому світу.

Два танкера, про які йде мова, привезли дизпаливо з Італії. Про це говорять як контракти, так і купа логістичних сервісів, які показують, що вантажилися вони в Аугусто, що проходили турецькі протоки. Тут також треба розуміти, що таке міжнародний нафтотрейдинг: це банки, хеджингові і страхові компанії, сюрвейри. За будь-якої з цих ліній можна дізнатися, звідки паливо. І гратися там ніхто не ризикує, одна помилка і тебе на цьому ринку більше немає - зазначає експерт.

Навіть якщо припустити, наприклад, що Coral всіх перехитрив і привіз російський продукт, то з точки зору українського закону в цьому немає порушення. Тому що імпорт російських нафтопродуктів в Україну не заборонено! Про який криміналі нам говорить ДБР? Щомісяця в країну без будь-яких проблем надходить більше 250 тис. т. російського дизпалива - це еквівалент восьми таких танкерів!

Крім того, як пише Сергій Куюн прийом судів з Росії теж не заборонений. Якщо були в Криму - проблема, але з Росії - дозволено. Про Крим ДБР нічого не пише.

Далі, Coral Energy привозить паливо в Миколаїв і розміщує його на тимчасовому ліцензійному складі, після чого будь-хто може купити і розмитнити необхідний обсяг. Найбільшими одержувачами «миколаївського» ДП є ОККО, WOG, «Сокар», «Алпен Трейд», «Кворум Нафта», «ФІДЕ» та інші. Немає одного ТОВ, про яке пише ДБР!

«Встановлено, що задекларована постачальником ціна була майже в два рази нижче ринкової. Це дозволило мінімізувати оплату обов'язкових платежів на мільйони гривень ».

При імпорті ДТ, зазначає експерт, сплачується два податки - акциз і ПДВ. Акциз має єдину фіксовану ставку, її мінімізувати неможливо. Що стосується ПДВ, то його обсяг дійсно буде залежати від митної ціни. Її митники встановлюють на основі контрактів і за даними митна вартість морських партій була повністю ринкової - $ 741 / т. Мало того, оскільки розмитнюють частинами, вартість щодня коригується постачальником, остання ціна на 13 жовтня була вже $ 765 / т, що повністю відповідає світовим тенденціям.

Більш того, задекларувати вартість удвічі нижче за ринок не дасть митниця. Для митника такий зашквар - це автоматично стаття. Стежать один за одним і учасники ринку, варіант заниження на 10% вже буде приводом для скандалу.

"Питання: про яке заниженні цін удвічі говорить ДБР, якщо дані митниці говорять про об'єктивну картину?

Ну і головне питання: що це було? Це робота силового відомства? Ви там думаєте, якщо сказали «Медведчук» і «Росія», це індульгенція для будь-якого свавілля?

Відомство, яке ми утримуємо за свої гроші, генерує абсолютні дурниці, порушуючи всі закони і логіку, які тільки можуть бути.

Це плювок в обличчя бізнесу, якому тепер доведеться пояснювати, що вони не верблюди.

Це новий цвях в репутацію України, про роботу з якою міжнародні банки і так не хочуть чути" - резюмував Сергій Куюн.

 

відео / фото