Порівнюючи знаки для товарів та послуг, головним є їх сприйняття споживачем – КГС ВС

Дата публікації: чт, 09/12/2019 - 11:36

У справі №910/18587/16 https://u.to/nmBLFgТОВ ТВК «Перша приватна броварня» звернулася до суду із позовом про визнання недійсним свідоцтва на знак для товарів і послуг, належного ПАТ «Карлсберг Україна».

Судами першої та апеляційної інстанції призначались експертизи спірних об'єктів. Перший висновок не був однозначним. У другому експерти визначили, що Знак 2 не є схожим настільки, щоб сплутати зі Знаком 1.

Суди у позові відмовили, на що позивач подав касаційну скаргу.

Касаційний господарський суд скаргу відхилив, зазначивши таке.

Згідно з п.4.3.2.6 Правил складання, подання та розгляду заявки на видачу свідоцтва України на знак для товарів і послуг словесні позначення, заявлені як знаки, порівнюються зі словесними та комбінованими позначеннями, до складу яких входять словесні елементи. При встановленні схожості враховується звукова (фонетична), графічна (візуальна) та смислова (семантична) схожість.

Суди оцінили висновки експертиз згідно з ст. 104 ГПК України з точки зору пересічного споживача.

Зміст оскаржуваних рішень свідчить, що схожість словесних елементів не вказує на схожість самих знаків. Наявність у Знаку 2 оригінальних графічних елементів впливає на загальне враження, що передається знаком.

Схожість до ступеня змішуваності базується на загальному враженні, що створюють знаки. Графічного елементу достатньо щоб виключити схожість.

Фонетична схожість знаків у даному разі є менш важливим фактором, адже під час купівлі товару споживач зазвичай візуально сприймає знак, що позначає товар. Споживач сприймає упаковку та не аналізує окремо слова.

Тож за висновками КГС сприйняття марок пересічним споживачем відіграє вирішальну роль при їх порівнянні і оцінюванні.

Повний текст рішення справи №910/18587/16 https://u.to/nmBLFg

ZakonOnline

Схожі публікації

Галерея (відео/фото)