ВС роз’яснив, у яких випадках банк не поверне вкрадені з карткового рахунку кошти

Дата публікації: ср, 10/09/2019 - 12:56

Позивач у справі №522/22780/15-ц https://u.to/-y19Fg подав позов до АТ «Ощадбанк» про стягнення коштів. Обґрунтував тим, що з його карткового рахунку через систему Visa Transer Portmone було несанкціоновано знято 9 600,00 грн. Дізнавшись про транзакцію, він звернувся до банку із заявою про повернення коштів, але їх так і не отримав.

Касаційний цивільний суд вирішив справу наступним чином.

Згідно з ч.3 ст.6 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» порядок відкриття рахунків визначає НБУ. Умови їх відкриття і особливості функціонування передбачені в договорі.

Дослідивши договір між сторонами справи, КЦС виокремив такі положення:

✔️ банк не відповідає за завдані клієнту збитки у разі розголошення інформації за рахунком через використання клієнтом паролів, ПІН-кодів, CVV-кодів;

✔️ клієнт доручає банку в порядку договірного списання списувати платежі, пред`явлені міжнародними платіжними системами на підставі платіжних повідомлень еквайрів.

Згідно з Правилами користування платіжними картками, емітованими АТ «Ощадбанк», якщо картку втрачено або ПІН-код став відомий стороннім, клієнт має заявити про це в банк. Клієнт відповідає за всі операції з карткою, якщо передав її сторонній особі або не повідомив банк про втрату.

Тож саме на позивача покладено обов`язок нерозголошення інформації за рахунком в результаті використання клієнтом паролів, ПІН-кодів, CVV-кодів, як і обов`язок повідомлення банку в разі втрати, викрадення картки та розголошення.

Оскільки операція була здійснена в мережі Інтернет з використання реквізитів картки, у тому числі CVV-коду, які відомі тільки власнику картки, банк не повинен нести відповідальність за цю операцію.

Повний текст рішення справи №522/22780/15-ц https://u.to/-y19Fg

ZakonOnline

Схожі публікації

Галерея (відео/фото)