Клієнт не несе відповідальності, якщо банкомат видав зайві кошти

Дата публікації: пн, 02/03/2020 - 12:50

У справі №296/3921/15-ц https://u.to/nW5hFw позичальник просив суд визнати зобов`язання припиненим.
Зазначив, що отримав кредитну картку з лімітом 2000,00 грн. та зняв через банкомат 1810,59 грн. Але банк повідомив про перевищення ліміту та нарахував борг 13415,59 грн.

Апеляційний суд у позові відмовив. Обґрунтував тим, що при інкасації з’ясувалась невідповідність номіналу касети закладеним купюрам та позивач насправді отримав 15227,00 грн.

Розглянувши справу, КЦС встановив наступне:
✔️ Відповідно до чеку позивач отримав готівкою 1810,59 грн.
✔️ Згідно з випискою з рахунку видано кошти в сумі 15227,00 грн.
✔️ Банком проведено службову перевірку, якою підтверджено технічну помилку.

Однак, враховуючи позицію позивача, який є споживачем банківських послуг та слабшою стороною у відносинах, КЦС визнав заперечення банку такими, що не підтверджені належними та допустимими доказами.
▪️ Згідно з ч.3 ст.1092 ЦК, якщо порушення банком правил розрахункових операцій спричинило помилковий переказ коштів, банк несе відповідальність.
▪️ Платник відповідає за достовірність інформації, зазначеної ним в документі на переказ, та за недотримання вимог про захист інформації і проведення незаконних операцій (ст.33 ЗУ «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»).

Отже, крім функцій розрахунково-касового обслуговування клієнта, банк також виконує і функцію зберігання його грошових коштів, які перебувають на банківському рахунку, і несе відповідальність за безпеку власної платіжної системи, а значить і коштів. В свою чергу, клієнт несе відповідальність за проведення незаконних операцій.
Оскільки незаконності дій позивача не встановлено, позов підлягає задоволенню.

Правова позиція ВСhttps://u.to/c25hFw

ZakonOnline

Схожі публікації

Галерея (відео / фото)