Коли вивіску можна вважати рекламою - відповідь Верховного Суду

Дата публікації: пт, 08/13/2021 - 15:37

 

Інформація про виробника товару та/або товар у місцях, де цей товар реалізується чи надається споживачеві, а також інформація, розміщена на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу у таке приміщення, яка не містить закликів придбавати товар або послугу, що реалізується суб'єктом, не є рекламою у розумінні частини 7 статті 8 та частини 6 статті 9 Закону "Про рекламу".

Інформація може бути визнана рекламою тоді, коли вона вказує на конкретну, індивідуально визначену особу, або на конкретний, індивідуально визначений товар, із зазначенням найменування, якісні показники, країну походження, виробника тощо.

Відповідне положення міститься у постанові КАС ВС від 11 серпня 2021 року у справі № 323/809/17.

 

Обставини справи

ТОВ звернулось до суду з адміністративним позовом до Управління реклами, в якому просило скасувати припис Міської ради про усунення порушень позивачем порядку розміщення зовнішньої реклами у місті.

В обґрунтування позовних вимог зазначило, що конструкція з написом у розумінні статті 9 Закону "Про рекламу" не вважається рекламою, а є вивіскою (табличкою). Вказана конструкція не призначена для формування або підтримання обізнаності споживачів та їх інтересу до будь-чого, а є знаком для товарів і послуг, що належно використовується позивачем на підставі ліцензійного договору.

 

Позиція ВС

Судами попередніх інстанцій встановлено, що на фасаді будівлі наявна вивіска з написом та зображення мапи світу та Ейфелевої вежі.

Позначення є знаком для товарів і послуг. Вказаним позначенням ТОВ "ШАТО 2013" користується на підставі ліцензійного договору.

Суди попередніх інстанцій правильно вказали, що інформація про виробника товару та/або товар у місцях, де цей товар реалізується чи надається споживачеві, а також інформація, розміщена на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу у таке приміщення, яка не містить закликів придбавати товар або послугу, що реалізується суб'єктом, не є рекламою у розумінні частини 7 статті 8 та частини 6 статті 9 Закону "Про рекламу".

Інформація може бути визнана рекламою тоді, коли вона вказує на конкретну, індивідуально визначену особу, або на конкретний, індивідуально визначений товар, із зазначенням найменування, якісні показники, країну походження, виробника тощо.

Оскільки вивіска з відповідним написом, зображення мапи світу, Ейфелевої вежі не містять закликів до придбання конкретного товару чи формування інтересу щодо конкретної особи, не є інформацією, призначеною сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтересу щодо юридичної особи чи конкретного товару (послуг), що поставляється/надається підприємством, колегія суддів Верховного Суду погоджується зв исновками судів попередніх інстанцій, що вказані вивіски не є рекламою у розумінні Закону "Про рекламу" та не потребують спеціального дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

Доводи касатора, що зазначені конструкції не відповідають законодавчо визначеним критеріям та ознакам вивіски та є рекламою, колегія суддів вважає необґрунтованими, оскільки порушення певних параметрів, встановлених для вивіски, за відсутності вищевикладених ознак зовнішньої реклами, не може бути підставою для притягнення до відповідальності за порушення статті 16 Закону "Про рекламу".

З огляду на викладене, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли правильних висновків про наявність підстав для задоволення позову.

 

Ольга Баранова, провідний юрист-аналітик ЛІГА:ЗАКОН Бізнес

Схожі публікації

відео / фото