Маршрутки у Києві: нові правила для перевізників

Дата публікації: сб, 10/16/2021 - 16:18

 

Столична влада зайнялася таким собі ребрендингом маршруток - без шансону, з чемними водіями та чистим салоном. Причепурилися у місті не всі транспортні засоби та і у мерії мріють, що на зміну маршруткам швидко приїдуть автобуси з Європи, хоч і не нові.  

Як відбувається реформа умов роботи приватних перевізників та що чекати киянам розбиралися Новини.LIVE.

 

Маємо те, що маємо: чим возять киян  

“Французькі аромати”, замурзані іграшки в салоні та водій з сигаретою в зубах у столичних маршрутках дивували, мабуть, лише іноземців. Кияни ж давно звикли до щоденних поїздок “іржавими бляшанками”. Донедавна європейських правил у маршрутках не було, людям головне добратися на роботу, а  водію - заробити. Про комфорт мріяли всі, але задовольнялися тим, якщо це можна так назвати, що мали. 

Закупити комунальний транспорт у міста грошей немає і навряд чи вони з’являться, кажуть в КМДА.  Обслуговують киян приватні підприємці, які виграють тендери на перевезення. А там, як часто буває, виграє сват, брат, або хто-небудь. 

Зазвичай, такі бізнесмени неохоче вкладають гроші у покращення свого транспорту, орієнтованість на клієнта - 0. Бо зрештою їздити жахливими маршрутками будуть, щоб не ходити пішки.  

“Найкращий транспорт у місті - це метро, але ним поїздиш не всюди. Маршрутки бісять, але без них ніяк. Влітку там головне сісти біля вікна, щоб потом не стікати, особливо зараз, коли сидиш у масці”, - коментує киянка Дар’я Нефьодова. 

Незадоволені громадяни і тим, що добровільно-примусово почали звикати до застосунку “Київ цифровий”, але по ньому у маршрутки - зась, там лише готівка. Та кричати на повний голос готові мами з візочками, для яких поїздка у громадському транспорті - стрес. 

“Маршрутки взагалі не пристосовані, щоб мені зайти туди з візочком або людині на інвалідному візку. Та справа не лише у відсутності спеціального місця в середині. Наприклад у Берліні тротуар і зупинка підлаштовані під рівень транспорту, не треба піднімати і тягнути візочок. А у нас що? Для мене всі ці поїздки жах, суцільний стрес” - розповіла киянка Ірина Дендебера. 

 

Нові маршрутки 

Та вже цього літа договори почали укладати за новими умовами. І хоч таких маршрутів по Києву як кіт наплакав, про реформу говорили чи не з усіх кабінетів. Презентував ребрендинг заступник голови КМДА із питань самоврядних повноважень Костянтин Усов. 

Звучить ідеально, годі й казати. Та поки за такими правилами вулицями столиці роз’їжджають не всі. З 28 липня оновлений транспорт стартував по маршрутах №485, №529 та №150. І на них, замість “іржавих бляшанок”, їздять гібридні автобуси. А нещодавно договори уклали ще на 34 маршрути. У мерії вже презентували й прилади, якими перевірятимуть температурний режим у салоні. 

Скарг на нові правила від людей ніби не було. Можливо, дискомфортно працюється водіям, адже за ними спостерігає камера, яка тепер є обов’язковим атрибутом у салоні. Однак це піде на користь - менше сварок із пасажирами і контроль за зовнішнім виглядом. 

Та поки по-новому катаються кияни та гості столиці не у багатьох напрямках. І скільки чекати на повне перезавантаження - скоріш за все, довго. Реформа буде поступова, адже важко знайти навіть перевізників, які готові надати гібридні автобуси. 

Влада радить бізнесменам їхати в Європу і купувати б/у транспорт, щоб возити на ньому киян. Це називають хорошою альтернативою, адже на нові з салону ні місто, ні підприємці грошей не назбирають. 

Тому остаточної відповіді, коли іноземців не лякатиме транспорт у столиці, а кияни зможуть звикати до європейських умов, немає. Залишається надія, що на конкурс прийдуть перевізники, які готові відповідати новим умовам.

 

Новини.LIVE

Схожі публікації

відео / фото