Обов'язковість повідомлення про зміну тарифів: постанова КГС ВС

У справі №910/3665/18 Товариство з обмеженою відповідальністю «Воля-кабель» звернулося до господарського суду з позовом до ТОВ «Європейська медіа група» про спростування недостовірної інформації.

Місцевий господарський суд позов задовольнив.

Північний апеляційний господарський суд рішення місцевого господарського суду скасував та прийняв нове — про відмову в задоволенні позову.

Залишаючи без змін оскаржену постанову суду апеляційної інстанції, колегія суддів КГС ВС виходила з такого.

Причиною виникнення спору у справі стало питання щодо наявності чи відсутності підстав вважати розміщену інформацію недостовірною в частині її тексту: «Повышая тарифы, компания не проинформировала об этом всех абонентов за 7 календарных дней, как того требуют Правила предоставления телекоммуникационных услуг», — та наявності чи відсутності підстав для спростування такої інформації відповідачем.

Так, суди попередніх інстанцій встановили, що розмір абонентної плати змінювався з 1 лютого 2018 року, а інформацію про зміну розміру абонентної плати за телекомунікаційні послуги, що надаються, було розміщено позивачем у газеті «По-українськи» 23 січня 2018 року, тобто відповідну інформацію ТОВ «Воля-кабель» оприлюднило у передбачений чинним законодавством України строк — за сім календарних днів до запровадження тарифів.

Водночас оприлюднення інформації про зміну розміру абонентної плати в газеті «По-українськи» не свідчить про виконання ТОВ «Воля-кабель» вимог п. 59 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 11 квітня 2012 року №295, щодо повідомлення абонентів у визначених містах про зміну тарифів на послуги, що надаються.

Так, механізм (порядок) повідомлення абонентів про зміну тарифів на послуги, що надаються, на законодавчому рівні не врегульований, у зв'язку з чим ТОВ «Воля-кабель» мало право обрати будь-який спосіб здійснення повідомлення абонентів (на бланку рахунка, листом, СМС, електронною поштою тощо). Водночас оприлюднення інформації про зміну розміру абонентної плати у засобі масової інформації не є «повідомленням абонентів» у розумінні п. 59 Правил.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції, на відміну від місцевого господарського суду, дійшов обґрунтованого висновку про відсутність підстав вважати, що відповідач здійснив розповсюдження недостовірної інформації, зазначаючи у статті під назвою: «Компания «Воля» в одностороннем порядке подняла тарифы», — про те, що «… повышая тарифы, компания не проинформировала об этом всех абонентов за 7 календарных дней, как того требуют Правила предоставления телекоммуникационных услуг». Відповідно, за відсутності юридичного складу правопорушення в діях відповідача суд апеляційної інстанції на законних підставах відмовив позивачу у задоволенні позову.

Постанова Верховного Суду від 9 квітня 2019 року у справі №910/3665/18.

суд

Джерело: Судово-юридична газета

Теґи

Схожі публікації

Галерея (відео/фото)