Отримання допомоги по частковому безробіттю для ФОП на період карантину

Дата публікації: чт, 06/18/2020 - 18:54

Перед тим, як надавати вам цю інформацію, ми спробували, на прикладі одного ФОП, пройти цей шлях самі.

Отже, законотворці виклали нову редакцію «Порядку надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину» (постанова КМУ від 03.06.2020р. № 453). А це означає, що нарешті з’явилась реальна можливість отримати хоч якісь втрачені кошті під час простою діяльності підприємців.

Тож почнемо:
1. Куди звертатися за допомогою? – В центр зайнятості за місцем сплати єдиного внеску.

2. Хто може отримати допомогу? – ФОП, який є застрахованою особою протягом 90 календарних днів з дня зупинення або скорочення діяльності. Може отримати допомогу, як «на себе», так і на своїх працівників. Виняток – це пенсіонери, їм допомога не передбачена.

3. Чи потрібно сплатити податки з отриманої допомоги? – Ні, ця допомога не оподатковується Податком на доходи фізичних осіб та Військовим збором.

4. Які документи потрібно подати до центру зайнятості? – Згідно інструкцією центра зайнятості, для отримання допомоги, потрібно надати 4 документа:

• Заяву на отримання допомоги в довільній формі.

• Копію наказу із зазначенням дати початку зупинення чи скорочення діяльності.

• Відомості відповідно до Додатку 1 або Додатку 2 Порядку. Звертаємо увагу, що Додаток 1 подається по найманим працівникам, а Додаток 2 – «на себе».

• Довідку про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за останні 6 місяців. Тобто, якщо зупинили діяльність у березні 2020р., то довідка надається за період з вересня 2019р. по лютий 2020р. із зазначеною загальною сумою сплаченого ЄСВ.

Але, як показала нам практика, фахівці центру зайнятості попросили нашого ФОП надати ще два документа:

• Копію звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованного єдиного внеску за Формою № Д5 (річна) за 2019 рік, обов’язково з копією квитанції №2 або відміткою о прийнятті;

• Копію наказу про відновлення діяльності ФОП.

Це, що стосувалося переліку документів. Але щодо самого заповнення та «довільних форм», хочемо попередити – «не все так просто»! Заяву на отримання допомоги не прийняли, а надали в електронному вигляді свою форму для заповнення. З наказом теж не пощастило, видали свій бланк. Тож, краще одразу звернутися до центру зайнятості за потрібними бланками, щоб не витрачати час даремно. Всі документи потрібно завірити підписом і печаткою (якщо ФОП працює з печаткою).

5. Яким чином надати пакет документів? – Документи надаються поштою або безпосередньо у скриньку центру зайнятості.

6. Скільки часу розглядають документи? – Протягом 3 робочих днів центр зайнятості повинен перевірити документи на відповідність. У разі, якщо будуть виявлені помилки, центр зайнятості повідомить ФОП та надасть 5 робочих днів на їх виправлення.

7. Коли і яким чином можна дізнатися рішення? – Протягом 3 робочих днів, нам обіцяли надіслати смс або подзвонити на мобільний, зазначений у заяві.

8. Яку суму допомоги можливо отримати та як розрахувати суму? – Допомога надається за кожну годину скорочення діяльності та із розрахунку 2/3 від бази нарахування єдиного внеску. Але розмір допомоги не може перевищувати розміру мінімальної заробітної плати (4723 грн.) на місяць.

Допомога розраховується згідно прийнятих норм тривалості робочого часу. На нашому прикладі, якщо ФОП не допрацював 39 годин у травні 2020р., рахуємо так: 
2782 грн. / 151 год. * 39 год. = 718,53 грн.
2782 грн. – 2/3 мінімальної заробітної плати;
151 год. – норма у травні 2020р. при 40-годинному робочому тижні.
39 год. – не працював у травні 2020р.

Звертаємо увагу, що допомога надається на період зупинення чи скорочення діяльності та впродовж 30 календарних днів після завершення карантину. А ще на те, що у разі прийняття рішення щодо надання допомоги між роботодавцем та центром зайнятості укладається договір про надання допомоги (він наведений у чинному Порядку в Додатку 3). Але з ФОП, який отримує допомогу «на себе» такий договір не укладається.

На сьогодні, ми ще не знаємо рішення по нашому ФОП. Документи подані безпосередньо в центр зайнятості, перевіряв фахівець центру, що дає надію на скоріший результат. Одне можемо сказати напевно, вже збираються черги біля центру зайнятості, тож вирішуйте швидше!

Провідна експертка Таня Опанасюк, Бухгалтерська компанія «Солвенсі»

Схожі публікації

відео / фото