Продаж земельної ділянки: як правильно оформити та скільки потрібно заплатити податків?

Дата публікації: ср, 06/02/2021 - 08:30

 

1 липня 2021 року набирає чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо умов обігу земель сільськогосподарського призначення», який має відкрити ринок землі та дозволити громадянам вільно купувати та продавати землі сільськогосподарського призначення.

 

Ціна на землю буде формуватися за домовленістю між покупцем та продавцем. Але до 1 січня 2030 року ціна продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв), не може бути меншою за їх нормативну грошову оцінку, яку буде проводити відповідний Держгеокадастр.

 

Які документи необхідні?

- паспорт продавця та покупця,

- ідентифікаційні коди,

- звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки,

- документи, що підтверджують право власності на земельну ділянку (витяг з реєстру прав на нерухоме майно або державний акт),

- витяг з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки.

 

Які податки сплачує продавець?

Фізична особа, у разі продажу земельної ділянки, вправі не сплачувати податок на доходи фізичних осіб та військовий збір за умови, якщо вона продає нерухоме майно вперше протягом року, розмір земельної ділянки не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної в статті 121 Земельного кодексу України та земельна ділянка перебуває у власності продавця понад 3 роки. В іншій ситуації громадянину доведеться сплачувати 5% ПДФО та 1,5% ВЗ від вартості земельної ділянки, установленої в договорі. Для продавців - нерезидентів ставка ПДФО в разі продажу належної їм нерухомості становить 18%.

 

Договір купівлі-продажу земельної ділянки повинен містити всі умови, перелічені в статті 132 Земельного кодексу України, в тому числі кадастровий номер, цільове призначення, склад угідь, наявні обмеження тощо. Перед укладенням угоди слід перевірити реєстрацію земельної ділянки в Держземкадастрі та реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

 

Чи потрібно нотаріальне посвідчення договору купівлі-продажу?

Нотаріус посвідчує відповідний договір лише за наявності оцінювальної вартості такого нерухомого майна та документа, що підтвердить сплату податку на доходи до бюджету продавцем. Такий податок майбутній продавець перераховує до бюджету за місцем нотаріального посвідчення зазначеної угоди у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

 

Юридична компанія WINNER

Схожі публікації

відео / фото галерея