Стягнути моральну шкоду за неповернення вкладу можливо, навіть якщо договором це не передбачено

Дата публікації: вт, 10/27/2020 - 17:59

 

Рішення ВС у справі №216/3521/16-ц https://cutt.ly/sgfAPWr
 

Обґрунтування рішення полягало в наступному.

  1. Особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав (ч.ч.1,2 ст.23 ЦК).
  2. Споживачі під час укладення, зміни, виконання та припинення договорів щодо отримання продукції та при її використанні мають право на відшкодування шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту) відповідно до закону (п.5 ч.1 ст.4 ЗУ «Про захист прав споживачів»).
  3. Згідно з п.19 ч.1 ст.1 Закону термін «продукція» вживається в значенні - будь-які виріб, робота чи послуга, що виготовляються, виконуються чи надаються.
  4. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної шкоди (ч.2 ст.22 Закону).

Отже, порушення банком зобов'язання з повернення вкладу, незважаючи на умови договору, є недоліком продукції (неналежним наданням фінпослуги) в розумінні законодавства про захист прав споживачів і відповідно до ст.ст.4,22 ЗУ «Про захист прав споживачів» має наслідком відшкодування моральної шкоди, завданої вкладникові неналежним наданням послуги.

ВП ВС зауважила, що при вирішенні спору про відшкодування моральної шкоди за порушення споживчого договору, зокрема, зобов'язання з повернення вкладу, суди мають враховувати, що моральна шкода за порушення цивільно-правового договору:

  • може бути компенсована і в тому разі, якщо це прямо не визначено законом або договором;
  • підлягає стягненню згідно зі ст.ст.16,23 ЦК і ст.ст.4,22 ЗУ «Про захист прав споживачів» навіть у тих випадках, коли договором право на компенсацію моральної шкоди не передбачено.

 

ZakonOnline 

Схожі публікації

відео / фото