Ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій - роз'яснення ДФС

Дата публікації: сб, 07/06/2019 - 14:26

Постановою КМУ від 22.05.2019 № 423 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 № 440» внесено зміни до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з нього.

Порядок приведено у відповідність до чинного законодавства з метою спрощення взаємодії та скорочення обсягів паперового листування між ДФС та неприбутковими організаціями.

Постанова № 423 не встановлює будь-яких додаткових вимог чи обов’язків для неприбуткових організацій та спрямована на спрощення існуючих процедур.

Реєстр неприбуткових установ та організацій є автоматизованою системою збору, накопичення та обробки даних про неприбуткові підприємства, установи та організації. Порядок включення до Реєстру визначається відповідно до пп. 133.4 Податкового кодексу України.

Основні зміни з 22 травня 2019 року:

Нова форма № 1-РН, затверджена Постановою № 423 подається як для включення до Реєстру, так і для виключення з нього за власною ініціативою, а також для внесення змін до реєстраційних даних.

Відповідно до пункту 8 оновленого Порядку скорочено термін розгляду реєстраційної заяви та доданих документів (у т.ч. повторного включення для організацій, які втратили статус неприбуткових) - до 3 робочих днів. Як і раніше, відповідне рішення готується у двох примірниках, один з яких надається неприбутковій організації, а другий залишається в контролюючому органі. При цьому, як і раніше, у заявника залишається без змін право у разі отримання відмови, усунути недоліки та повторно подати документи до ДФС, не змінюючи при цьому положення установчих документів, до яких не висловлено зауважень. Повторно надіслана реєстраційна заява також розглядається протягом 3 робочих днів.

Абзацом 1 пункту 4 оновленого Порядку передбачено включення до Реєстру неприбуткових організацій - юридичних осіб за кодом згідно з ЄДРПОУ, які включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, та юридичних осіб за кодом згідно з ЄДРПОУ,для яких законом встановлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Підстави виключення неприбуткової організації з Реєстру передбачено п. 16 оновленого Порядку на підставі рішення ДФС в разі:

- використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для інших цілей, ніж утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених пп. 133.4.2 Податкового кодексу України;

- розподілу доходів (прибутків) неприбуткової організації або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

- невідповідності неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим пп. 133.4 ПКУ, а для релігійної організації - вимогам, визначеним абз. 2 пп. 133.4.1 і пп. 133.4.2 Податкового кодексу України;

- внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення неприбуткової організації (в результаті її ліквідації, злиття, приєднання, поділу або перетворення);

- за ініціативою неприбуткової організації.

Доповнено п. 2 постанови наступним: Релігійні організації, включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Закону України від 17 липня 2015 № 652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», які відповідають вимогам абзацу 2 пп. 133.4.1 Податкового кодексу України, включаються органами ДФС до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій із присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості.

Більш детально ознайомитися з цим питанням можна у листі ДФС України від 25.06.2019 № 20139/7/99-99-15-02-01-17.

ГУ ДФС у Луганській області

Схожі публікації

Внесено зміни до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій
Изменения в правилах подачи отчетности вступят в силу в 2019 году
Чи треба підприємцю скріплювати звітність печаткою (у тому числі в електронному вигляді) за її наявності
Про реєстрацію платників акцизного податку та акцизних складів
Надання інформації щодо персональних даних фізичної особи
Платником земельного податку за земельну ділянку, яка перебуває у власності фізичної особи – засновника фермерського господарства, є фізична особа
«Електронний кабінет» допоможе фізичним особам сплатити податок на майно
До уваги роботодавців! Санкції за порушення трудового законодавства
Які документи необхідно подати платнику податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи, для реалізації права на податкову знижку за орендну житла?
Товаро-транспортну накладну можна заповнити в електронній формі

Галерея (відео/фото)