Все про податкові накладні: розблокування ПН, санкції за не реєстрацію (несвоєчасну реєстрацію) ПН

Дата публікації: чт, 09/03/2020 - 11:28

Постановою КМУ від 11 грудня 2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).

Крім того, Мінфіном наказом від 12 грудня 2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН, відповідно до якого у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування платник має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування.

Про це повідомляє ГУ ДПС у Полтавській обл.

Задля успішного розблокування податкових накладних та розрахунків коригування, які заблоковані в ЄРПН, радимо скористатися підходом «звідки, хто, де, кому»:

- звідки отримано товар (послугу), сировину (тобто відносини з постачальниками),

- хто безпосередньо задіяний у господарській діяльності (тобто наявність трудових ресурсів та підрядників);

- де здійснюється господарська діяльність (тобто наявність виробничих ресурсів, обладнання, приміщень);

- кому реалізовано товар / послугу (тобто відносини з покупцями).

 

Вищезазначені операції необхідно забезпечити документальним підтвердженням, тобто надати письмові пояснення та копії первинних документів, а саме:

Документи на отримання товару від постачальника:

  • Договір з постачальником товару/ послуги/ сировини - з додатками, специфікаціями.
  • Рахунки-фактури щодо сплати за придбані товари/ послуги;
  • Видаткові накладні/ акти виконаних робіт/послуг від постачальника за відповідним договором;
  • Податкові накладні від постачальника, зареєстровані в ЄРПН;
  • Банківські виписки, що підтверджують сплату постачальнику за отриманий товар/послугу;
  • Текстом - опис особливостей діяльності, який дозволить краще розуміти картину, загальні відомості по підприємству, хронологічний опис подій за відповідною операцією згідно з податковою накладною;
  • Документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності);
  • Дозволи та ліцензії (якщо діяльність передбачає їх наявність).
  • Документи щодо оренди чи найму транспорту (якщо залучене транспортування має місце), а саме:

- Договори оренди транспортних засобів (або договір на перевезення з транспортною компанією);

- Акти наданих послуг з оренди транспорту або з перевезення;

- Товарно-транспортні накладні щодо відповідних перевезень;

- Банківські виписки щодо сплати за відповідні транспортні послуги або за оренду транспорту;

Також слід надати копії первинних документів щодо наявних (власних чи орендованих) офісу, складу, цеху, а саме:

- Договір оренди відповідного приміщення з додатками; якщо суборенда - додатково надати погодження на суборенду від орендодавця;

- Акти наданих послуг з оренди приміщення;

- Банківські виписки щодо сплати за послуги оренди;

Якщо мали місце інші договори на додаткові послуги (договори переробки давальницької сировини, договори перепоступки боргу, договори субпідряду тощо) - надавати документи за аналогічною схемою (договір, первинна документація, оплата).

 

Окремо звертаємо увагу на необхідність підтвердження наявності власних або орендованих основних фондів, транспорту (чи подавалася Форма 20-ОПП, якщо ні – слід обов’язково подати). На транспортні засоби необхідно надати копії свідоцтв на їх реєстрацію, договори оренди, суборенди, акти приймання-передачі та оплату.

Також обов’язковим є надання копій документів щодо реалізації товару покупцю, а саме:

  • Договір з покупцем товару/послуги - з додатками, специфікаціями;
  • Відповідні сертифікати, паспорти якості, декларації виробників (якщо це передбачається видом продукції / товару);
  • Рахунки-фактури щодо сплати за реалізовані товари/послуги;
  • Видаткові накладні / акти виконаних робіт, що свідчать про отримання покупцем відповідного товару / послуги;
  • Банківські документи, що підтверджують сплату покупцем за отриманий товар/послуги.

Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, платник має право подати до контролюючого органу в електронній формі за допомогою засобів електронного зв'язку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в податковій накладній/ розрахунку коригування.


Також ГУ ДПС у Волинській обл. повідомляє, що за не реєстрацію (несвоєчасну реєстрацію) податкових накладних санкції не застосовуються!

Протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) не будуть застосовуватися санкції за не реєстрацію (несвоєчасну) реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом з тим, порушення вимог Податкового кодексу України щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування до неї негативно впливає на право контрагента платника податків скористатися правом на нарахування податкового кредиту з ПДВ.

Відповідно до п. 52 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755–VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

-порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

-відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

-порушення вимог законодавства в частині:

-обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

-цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

-обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

-здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

-здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку;

-порушення нарахування, декларування та сплати ПДВ, акцизного податку, рентної плати.

Тобто платники не звільняються від застосування до них фінансової відповідальності контролюючими органами, зокрема, за неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності з ПДВ, несплату (несвоєчасну) сплату податкових зобов’язань з ПДВ.

Схожі публікації

відео / фото