Як організувати продаж земельної ділянки існуючому землекористувачу - 7 кроків

Дата публікації: пн, 03/16/2020 - 10:01

Як організувати продаж земельної ділянки користувачу, майно якого розташоване на цій земельній ділянці? Що таке безконкурентний продаж? 7 простих кроків "Як продати земельну ділянку".

Якщо нерухоме майно юридичної або фізичної особи розташоване на земельній ділянці, яка є власністю громади, то така особа має право викупити земельну ділянку на безконкурентній основі. Це означає, що для продажу такої земельної ділянки не потрібен аукціон.

Ця норма прописана в ч. 2 ст. 134 ЗКУ: "Не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі: розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб…"


Отже, 7 простих кроків "Як продати земельну ділянку в цьому випадку":

Крок 1.

Перевіряємо право на безконкурентний викуп землі.

Таке право виникає у тих, чиє нерухоме майно (будівлі, споруди) розташоване на земельній ділянці, що планується до продажу. Таке право підтверджується документом, що посвідчує право власності на нерухоме майно. Якщо ця умова виконується, то переходимо до другого кроку.

Крок 2. 

Приймаємо Заяву про викуп земельної ділянки.

Громадянин або юридична особа, яка має намір викупити земельну ділянку, пише Заяву, де вказує: місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площу, а також зазначає, що згоден на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
До заяви (клопотання) додаються:
а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);
б) копія установчих документів - для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Крок 3. 

Приймаємо рішення про продаж земельної ділянки.

Орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про продаж земельної ділянки та надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.
Підставою для відмови в продажу земельної ділянки є:
а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки;
б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
в) якщо щодо суб'єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності;
г) встановлена Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність.
д) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Крок 4. 

Проводимо експертну грошову оцінку земельної ділянки.

Ціна земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться суб’єктами господарювання, які є суб’єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до закону.  
Відбір оцінювача здійснюється на конкурсній основі відповідно до законодавства з питань закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки здійснюється за рахунок внесеного покупцем авансу, що не може бути більшим ніж 20 відсотків вартості земельної ділянки, визначеної за нормативною грошовою оцінкою земельної ділянки.
Сума авансового внеску зараховується до ціни продажу земельної ділянки. У разі відмови покупця від укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки сума авансового внеску не повертається.
Результатом оцінки буде Звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки.

Крок 5. 

Рецензування Звіту про експертну грошову оцінку або державна землевпорядна експертиза.

Почнемо з другого: Звіт з експертної грошової оцінки не належить до документації, яка підлягає обов’язковій державній землевпорядній експертизі. Можна провести добровільну експертизу, якщо про це зазначено в Рішенні місцевої ради. Відразу попередимо - шлях складний і довгий. Тому пропонуємо - рецензування Звіту про експертну грошову оцінку. Рецензування проводиться оцінювачем, який має відповідну кваліфікацію та стаж роботи не менший, ніж два роки. Процедура рецензування не є обов’язковою, але ДУУУЖЕ бажаною.

Крок 6. 

Затвердження Звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки.

Звіт з експертної грошової оцінки земельної ділянки разом з рецензію затверджується органом місцевого самоврядування, про що зазначається у відповідному Рішенні.

Крок 7. 

Продаж земельної ділянки.

Рішення сільської, селищної, міської ради про продаж земельної ділянки є підставою для укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки.
Договір купівлі-продажу земельної ділянки підлягає нотаріальному посвідченню. Документ про оплату або про сплату першого платежу (у разі продажу земельної ділянки з розстроченням платежу) є підставою для державної реєстрації права власності.

Незалежна судова експертиза та оцінка

Схожі публікації

відео / фото