Як потрібно діяти споживачу, якщо продавець не приймає до оплати монети чи банкноти, які є дійсними засобами платежу

Дата публікації: чт, 03/25/2021 - 15:19

 

Всім нам дуже знайома ситуація, коли в магазині, на ринку, в транспорті чи в будь-якому іншому закладі сфери послуг від нас відмовляються приймати в якості оплати за товар чи послугу дрібні монети чи зношені гроші. Відсутність здачі у продавця з купюр великого номіналу також часто стає проблемою саме покупця. Чи так це повинно бути? Чи передбачена відповідальність для надавачів послуг за такі дії?

Відносини споживач і продавець або надавач послуг регулюються порядком провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 15 червня 2006 р.

Звертаємо увагу, що Порядок регулює умови провадження торговельної діяльності суб'єктами оптової торгівлі, роздрібної торгівлі, закладами ресторанного господарства, основні вимоги до торговельної мережі, мережі закладів ресторанного господарства і торговельного обслуговування споживачів (покупців), які купують товари у підприємств, установ та організацій незалежно від організаційно-правової форми і форми власності, фізичних осіб- підприємців та іноземних юридичних осіб, що провадять підприємницьку діяльність на території України.

Отож, варто запам’ятати, що касир у магазині, продавець на ринку чи інший працівник сфери обслуговування, з яким розраховується споживач за товар чи отриману послугу, зобов’язаний приймати банкноти і монети всіх номіналів, які випускає Національний банк (у тому числі розмінні, обігові монети, пам’ятні та зношені банкноти і монети), що є платіжними засобами і не викликають сумніву в їх справжності. Також вони мають забезпечувати наявність у касі банкнот для здачі(крім тих, карбування та випуск в обіг/додатковий випуск в обіг яких припинено Національним банком).

У випадку самовільного встановлення обмежень та відмови приймати у покупця чи клієнта сфери послуг монети чи банкноти, які є дійсними засобами платежу, на продавця або надавача послуг чекає адміністративна відповідальність, передбачена ст. 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме Порушення правил торгівлі, виконання робіт і надання послуг працівниками торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, громадянами, які займаються підприємницькою діяльністю, і тягне за собою накладення штрафу від одного до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Крім цього, якщо особа протягом року вже притягалась до адміністративної відповідальності за цією статтею, то передбачено покарання у вигляді штрафу від п'яти до двадцяти семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Щоб притягнути порушника до відповідальності потрібно звернутися до Держпродспоживслужби або правоохоронних органів.

Захищайте свої права навіть у незначних, на перший погляд, неприємностях.

 
Директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у м. Києві Михайло Харін.

Схожі публікації

відео/фото галерея