Як повернути товар у магазин? Що треба мати шоб зробити повернення?

Дата публікації: нд, 02/21/2021 - 19:49

 

Питання:

Що треба мати шоб зробити повернення товару в магазин? І чи треба мати паспорт в паперовому виді і щоб тобі було 18 років?


Відповідь:

Враховуючи останні зміни, внесені в чинне законодавство України та зважаючи на зазначені Вами обставини повідомляю наступне.

Звичайно було б краще, якби у змісті питання було зазначено, який саме товар Ви хочете повернути і з яких причин.

Зазвичай, повернути товар у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна протягом 14 днів із дня покупки. Це правило поширюється на товари належної якості, тобто невикористані та непошкоджені.

Щоб повернути або обміняти товар, треба дотримуватися умов його повернення:

-         товару немає в Переліку тих, що не підлягають обміну та поверненню

-         товар не використовувався і зберігся в тому вигляді, в якому його купували минуло менше двох тижнів з моменту придбання товару;

-         є касовий або товарний чек.

Продавці, зазвичай, знайомі з Вашим правом на обмін і повернення товару належної якості. Це право передбачено ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів».

Ваші вимоги розглядаються після пред’явлення розрахункового документа (чека). А щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

За загальним правилом, закріпленим в статті 31 Цивільного кодексу України, неповнолітні, які не досягли чотирнадцяти років (малолітніх), мають право:

1) самостійно вчиняти дрібні побутові правочини.

Правочин вважається дрібним побутовим, якщо він задовольняє побутові потреби особи, відповідає її фізичному, духовному чи соціальному розвитку та стосується предмета, який має невисоку вартість;

2) здійснювати особисті немайнові права на результати інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняються законом.

 

Що стосується неповнолітніх у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років, то такі неповнолітні відповідно до статті 32 ЦК України, крім правочинів, передбачених статтею 31 цього Кодексу, мають право:

1) самостійно розпоряджатися своїм заробітком, стипендією або іншими доходами;

2) самостійно здійснювати права на результати інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняються законом;

3) бути учасником (засновником) юридичних осіб, якщо це не заборонено законом або установчими документами юридичної особи;

4) самостійно укладати договір банківського вкладу (рахунку) та розпоряджатися вкладом, внесеним нею на своє ім`я (грошовими коштами на рахунку).

Таким чином, здійснюючи угоду роздрібної купівлі-продажу товару, як самостійно, так і за згодою законного представника, неповнолітній виступає в якості покупця, який має право на обмін і повернення товару в такому ж порядку.

Що стосується вимоги продавця пред᾿явити документ, що посвідчує особу, то відповідно до вимог пунктів 7,8 розділу ІІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) від 14.06.2016 р. № 547, реєстрація видачі коштів у разі повернення товару (відмови від послуги, прийняття цінностей під заставу, виплати виграшів у державні лотереї та в інших випадках) або скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від`ємної суми. Якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомості про товар (послугу), суму виданих коштів, номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).

Отже, враховуючи викладене вище, необхідно пам’ятати, що у разі повернення Вами товару, вартість якого перевищує 100 грн., Ви маєте надати продавцю документ, який посвідчує Вашу особу.

 

Юрист Олена Насеко

 
 

B2BConsult всеукраїнський онлайн сервіс консультацій із законодавства

 

Схожі публікації

Ремонт либо возврат денежных средств по страховке: как защитить право потребителя при поломке товара?
ТОП-12 прав споживачів, які найчастіше порушуються в магазинах
Скаргу в Держпродспоживслужбу можна буде подати онлайн: відомство запроваджує послуги у цифровому форматі
Як споживачу змінити газопостачальника і платити менше за газ?
ПАМ’ЯТКА СПОЖИВАЧА: Як діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині?
Щодо укладення споживачами договорів про електропостачання - роз'яснення
Як повернути кошти за неякісний товар, придбаний в інтернет-магазині, якщо пройшло 14 діб
Безопасны ли покупки через интернет: на что нужно обратить внимание? Советы юриста
З 16 січня обслуговування споживачів у сфері продажу товарів і послуг - українською мовою!
Права та обов’язки споживачів природного газу – роз’яснення НКРЕКП

відео/фото галерея