Як штрафуватимуть водіїв з 1 травня за новим законом - деталі

Дата публікації: пт, 05/01/2020 - 11:49

На позачерговому засіданні Верховна Рада ухвалила закон, яким скасувала норму нарахування штрафних балів для водіїв. З 1 травня порушників правил дорожнього руху мали б карати по-новому, проте карантин вніс свої корективи.

Які зміни очікують на водіїв та що саме прописано в ухваленому законі, – аналізував керуючий партнер АО "Тарасюк і партнери" Сергій Тарасюк.

Навіщо вводили штрафні бали

Верховна Рада ухвалила закон про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) щодо нарахування штрафних балів. Закон ще має підписати президент. За цим законом відміняється поки ще діюча на законодавчому рівні система з нарахування балів, яка була запроваджена в 2015 році. 

За цією "бальною" системою протягом року кожному водієві нараховується 150 балів. Їх списують, якщо водій порушує правила дорожнього руху. Після закінчення балів, водіїв починають притягати до відповідальності. Списувати порушення за бали дозволяється лише тричі: за кожне порушення ПДР знімають 50 балів.

Ця норма застосовується лише для правопорушень, за які водіям не загрожує негайне позбавлення волі. Важливо – система списання балів мала б почати працювати лише після введення автоматичної фіксації, яка лише з лютого запрацювала та й то в тестовому режимі. 

Зокрема, бали пропонувалося списувати лише за такі порушення ПДР:

  • проїзд на заборонений сигнал (світлофора або регулювальника);
  • порушення вимог дорожніх знаків і розмітки;
  • перевищення швидкості (більш, ніж на 20 км на годину, але менш, ніж на 50 км на годину);
  • порушення правил перевезення вантажів і буксирування;
  • порушення правил зупинки, стоянки або паркування;
  • порушення правил проїзду пішохідних переходів, перехресть і зупинок;
  • проїзд по тротуару або пішохідній доріжці;
  • порушення правил обгону і зустрічного роз'їзду;
  • порушення правил дистанції;
  • порушення правил руху на автомагістралі;
  • порушення правил використання освітлювальних приладів.

Тепер такий вид покарання піде у забуття, по суті і не почавши працювати. На переконання авторів закону ситуація, коли водій не відповідає за неодноразові порушення ПДР не лише не сприяє дотриманню учасниками дорожнього руху встановлених правил, а навпаки, створює почуття безкарності та спонукає до наступних порушень.

Щоправда, на думку Сергія Тарасюка, із пояснювальної записки не зрозуміло чому покарання у вигляді “штрафних балів” необхідно скасувати.

Новації в дії

Раніше повідомлялось, що з 1 травня 2020 розпочне роботу Автоматична система фотовідеофіксації порушень ПДР (АСФП). Проте пандемія внесла зміни в плани. Оскільки 11 березня уряд ввів суворий карантин, аби не допустити поширення COVID-19 на території України. Ці обмеження частково стосуються і роботи певних підрозділів Національної поліції та інших організацій, задіяних в процесі роботи системи автофіксаціі.

Тому в МВС прийняли рішення з відтермінування роботи системи відеофіксації порушень правил дорожнього руху до закінчення режиму суворого карантину.

Таким чином водії ще мають час аби зрозуміти, що після повноцінного старту роботи системи сперечатися із працівником поліції та доводити, що водій нічого не порушив – не доведеться.

Адже автоматична система зафіксує порушення, винесе постанову про порушення та надішле її за місцем реєстрації власника авто. Звичайно, АСФП це не лише технічний комплекс із фотокамер і серверів. На усіх необхідних етапах працюють уповноважені працівники поліції, які, наприклад, розглядають адміністративні правопорушення та складають протоколи. Цього вимагає КУпАП, програмно-технічний комплекс поки що не уповноважений на такі функції, та й до суду його не викличеш.

Хоч автофіксація порушень працює поки в тестовому режимі, проте вже є цікаві результати її роботи. Так, в МВС повідомляли про 30 тисяч порушень, зафіксованих до 12 години першого дня роботи в столиці. В середньому в Києві камери фіксують приблизно 60 тисяч правопорушень на добу.

Якщо "перевести" на мінімальні 255 гривень штрафу, в день автолюбителі можуть принести міському бюджету 15,3 мільйони гривень, а до кінця поточного року – 3,723 мільярди гривень. І це лише в Києві. 

Запровадження автофіксації порушень достатньо для того, щоб переважна більшість водіїв зрозуміла, що це не щось ефемерне, а дуже реальний удар по кишені,
– переконаний Сергій Тарасюк.

До завершення карантину ця система працюватиме в так званому тестовому режимі. А вже після при перевищенні швидкості більш ніж на 22-23 км/год (20 "дозволений" і 3% похибка) АСФП автоматично зафіксує порушення. Після чого буде складено відповідну постанову, яку підпише уповноважений працівник поліції, її надішлють за місцем реєстрації власника автомобіля (таке собі "вітання" продавцям авто по довіреності).

Тож, усіх водіїв чекає холодний душ із штрафів, адже останнім часом вони часто нехтували правилами. А дехто взагалі кермував в стилі – як хочу і вмію так і їжджу. Про останню практику водіям доведеться забути, або бути готовими платити суттєві штрафи, бо домовитись з камерою фото-відео фіксації – не вийде.

і

Автор: Ірина Поліщук, 24 канал

Схожі публікації

Увага! Дорожній знак 3.34 «Зупинку заборонено» поширюється не тільки на проїзджу частину дороги, а й на тротуар
Рада проголосувала за посилення відповідальності за керування авто у нетверезому стані
Великі штрафи за найменше порушення: що чекає водіїв цієї осені?
Порядок відновлення пошкоджених, втрачених чи викрадених номерних знаків автомобіля
Що дозволено і що заборонено автомобілістам під час карантину
Штрафы за перевозку детей без автокресел ввели, а сами автокресла в законе не прописали
Советы при вождении автомобиля в зимний период
З 01.01.2020 вводиться кримінальна відповідальність за водіння в нетверезому стані
Реєстрація, перереєстрація, зняття з обліку автомобіля. Видача свідоцтва та номерних знаків (порядок, вартість, терміни)
Пішохід має перевагу перед автомобілем лише після того, як він ступив на пішохідний перехід

відео / фото