Збитки, спричинені зловживанням клієнта при використанні web-інтерфейсу LIQPAY, банку не відшкодовуються

Дата публікації: ср, 08/28/2019 - 17:53

У справі №552/4608/15-ц https://u.to/REowFg скаржник приєднався до публічного договору користування web-інтерфейсом LIQPAY АТ КБ «ПриватБанк» для переказу грошових коштів та двічі перерахував кошти з власного рахунку, а саме використав стару та нову форми. Відповідно, з його рахунку кошти було знято також двічі і понад наявний у нього на рахунку ліміт. АТ КБ «ПриватБанк» звернулося до суду за стягненням безпідставно набутих скаржником коштів.

Суди першої та апеляційної інстанцій застосували гл.83 ЦКУ та присудили повернути ці кошти та відсотки за користування ними.

Проте у своєму правовому висновку ВС визначив, що правовідносини між сторонами виникли на підставі публічного договору приєднання - Угоди користувача LIQPAY, тобто, є зобов`язальними, а тому до них не можуть бути застосовані норми ст. 1212 ЦК України.

При зловживанні відповідачем послугами банку щодо перерахування коштів, банк міг самостійно зупинити роботу інтерфейсу з обслуговування відповідача, що було прямо передбачено у Договорі, а також у нього були наявні відповідні технології.

ВС попередні рішення скасував і постановив нове рішення про відмову у задоволенні позову про повернення безпідставно набутих коштів скаржником.

Отже, при дублюванні операцій з перерахування коштів через технологічні неузгодженості в банківських онлайн ресурсах, вина покладається на банк, а самі кошти не вважаються безпідставно набутими і поверненню не підлягають.


Довідка: Веб-інтерфейс LIQPAY – це засоби, за допомогою яких користувач на пряму взаємодіє з певним веб-сайтом через свій браузер для перерахування коштів з одного рахунку на інший. Розмістивши інтерфейс на сайті можна спростити порядок оплати товару: клієнт сканує QR-код та перераховує кошти без переходу на сайт банку. Також можливий переказ коштів з картки на картку.

ZakonOnline

Схожі публікації

Галерея (відео/фото)