Отримання витягу з Держреєстру речових прав на нерухоме майно в умовах воєнного стану

Дата: 07.10.2022 14:31

Чи можливо отримати витяг з  Державного реєстру прав в онлайн форматі для подальшого отримання, наприклад, компенсації у випадку пошкодженого або зруйнованого майна?

Це питання роз'яснює проВласность.

Зрозуміло, що необхідність для отримання може бути й інша. Як отримати таку інформацію нашим громадянам, які знаходяться за кордоном та пам’ятаємо що співробітники консульських установ🇺🇦 не мають доступу до вищевказаного реєстру.  Вирішили надати відповідь на нашому каналі. 

Законодавство у сфері державної реєстрації передбачає, що витяг з Державного реєстру прав видається тільки один раз - в результаті проведення державної реєстрації прав. Видача витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав поза процедурою державної реєстрації прав законодавством України не передбачена.

Разом з тим, є можливість отримати інформацію про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження, що міститься у Державному реєстрі прав. Зазначена інформація є відкритою, загальнодоступною та платною (стаття 32 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон). Умови, підстави та процедура надання інформації про зареєстровані речові права встановлені у Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127. 

Законодавством передбачена можливість отримання інформації про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження, що міститься у Державному реєстрі прав будь-якою фізичною або юридичною особою.

До введення у Україні воєнного стану інформацію з Державного реєстру прав можливо було отримати як в паперовому вигляді, так і в електронному, однак в умовах воєнного стану постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2022 року № 209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких Міністерство юстиції в умовах воєнного стану» встановлені особливості надання зазначеної інформації. Зазначеною постановою визначено, що відомості з Державного реєстру прав за зверненнями фізичних та юридичних осіб надаються державними реєстраторами, нотаріусами, а також адміністраторами центрів надання адміністративних послуг, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не включена до затвердженого відповідно до пункту 1-2 цієї постанови переліку адміністративно-територіальних одиниць.

Відтак наразі отримати інформацію з Державного реєстру прав можливо тільки в паперовому вигляді шляхом безпосереднього звернення до певних суб’єктів державної реєстрації або нотаріусів.

З переліком суб’єктів державної реєстрації, якими в умовах воєнного стану може бути надана інформація з Державного реєстру прав або проведена державна реєстрація прав можна ознайомитись за посиланням  https://minjust.gov.ua/pages/list_of_state_registrars_and_officials_min….

З переліком нотаріусів, якими в умовах воєнного стану може бути надана інформація з Державного реєстру прав або проведена державна реєстрація прав можна ознайомитись за посиланням https://minjust.gov.ua/pages/list_of_notaries.

Звертаємо увагу, що за надання інформації з Державного реєстру прав, у випадках, передбачених законом, справляється адміністративний збір.

Враховуючи вищевикладене видача витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав можлива тільки в процедурі державної реєстрації прав, а у тому разі, якщо право власності на нерухоме майно зареєстроване, заявник може отримати інформацію з Державного реєстру прав про зареєстровані речові права.

Щодо компенсації за пошкоджене або знищене нерухоме майно внаслідок збройної агресії російської федерації.