Технічний огляд авто 2023: міфи і реальність

Дата: 06.12.2022 16:17

 

Все почалося з того, що 01.09.2017 р. набула чинності Угода між Україною та ЄС про асоціацію.

Цією угодою та її додатками передбачено, що протягом 5 років Україна зобов'язується запровадити для всіх транспортних засобів на її території дію Директиви 2009/40/ЄС Європейського Парламенту та Ради Про перевірку технічного стану моторних транспортних засобів та їх причепів на придатність до експлуатації травня 2009 року.

Оскільки вже п'ять років минуло, Україна зобов'язана запровадити з 2023 року, технічний огляд усіх транспортних засобів скасований у 2011 році.

У зв'язку із цим, незважаючи на війну, уряд України готує відповідний законопроект. Цей закон може набути чинності з 1 січня 2023 року.

Згідно з цим законопроектом проходитиме техогляд, як і в Директиві ЄС, автомобілі через чотири роки після початку експлуатації і далі кожні два роки, крім таксі, які мають проходити ТО щороку.

Тобто кожні чотири роки потрібно вести свій автомобіль на техогляд. І відповідно приводити їх у стан, що відповідає Додатку про асоціацію (https://www.kmu.gov.ua/storage/app/si...).

Є думка, що дуже багато автомобілів, які активно експлуатуються на дорогах України, можуть не відповідати цим вимогам.

І звичайно потрібно усвідомити, що користуватися авто, що не пройшли вчасно ТО, буде заборонено або обмежено.

Проходити техогляд, незалежно від того, коли було зареєстровано автомобіль, повинні:

• транспортні засоби, протягом 10 днів після їхньої перереєстрації на ім'я нового власника;
• машини, що потрапили в ДТП, і при цьому пошкодження отримали елементи, від яких залежить безпека пересування (підвіска, кермовий механізм, гальма) або деформований кузов;
• авто, на яких було виявлено суттєві неполадки під час водіння.

Тобто їздити автомобілем після суттєвої ДТП без проходження серйозного технічного огляду буде неможливо.

Викликає занепокоєння виключення можливості проходження техогляду Авто, що не відповідають стандарту Євро-4, а також машини віком від 15 років. Таких в Україні дуже багато. І власники цих машин мають подумати, що з ними робити.

Законопроект також виключає проходження техогляду такими автомобілями:

• Автомобілі, які потрапляли до серйозних дорожньо-транспортних пригод. Це переважно машини з серйозними пошкодженнями. Чи можливо користуватиметься в Україні завезеним з-за кордону автомобілем після ДТП-питання.
Наявність таких ушкоджень виявлятимуть та аналізуватимуть експерти.
• Авто, які не відповідають стандарту Євро-4, а також машини віком від 15 років.
• Заборона технічного огляду стосується автомобілів, в конструкцію яких були внесені значні зміни.
• Машини, зареєстровані за кордоном (наприклад, автомобілі зі США)

Ст.2 Директиви передбачено, що технічний огляд можуть проводити як державні організації, і уповноважені цього приватні.

ЮРИДИЧЕСКАЯ КОМПАНИЯ ДОМПРАВО