До Юридична компанія WINNER звернувся клієнт із проблемою, що податкова вирішила виключити його з реєстру платника єдиного податку.
Юристи дослідили ситуацію і з'ясували, що таке рішення податківці прийняли без перевірки господарської діяльності позивача, а вона є обов'язковою передумовою прийняття такого рішення.
Крім того, фізична особа - підприємець не отримував документ про виключення його з реєстру і навіть не мав змоги отримати вчасно захистити своє порушене право. Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику). Направлена поштова кореспонденція повернулася із зазначенням причини повернення - «за закінченням встановленого строку зберігання». Але на конверті та к списку відправлень не зазначено інформації про зміст рекомендованого поштового відправлення, а також на конверті не видно дати відправлення. Тобто контролюючий орган порушив ще й право платника податку на належне та своєчасне повідомлення про прийняття щодо нього рішень.
У підсумку наші юристи побудували правову позицію, з якою погодився суд. З'ясовано, що несплата узгодженої суми грошового зобов'язання з єдиного податку протягом двох послідовних кварталів встановлена контролюючим органом на підставі аналізу даних ІТС "Податковий блок" в інтегрованій картці платника, а не на підставі акта перевірки, яка, в свою чергу, ним не проводилася.
Суд дійшов висновку про те, що податкова порушила умови і порядок прийняття рішення про анулювання свідоцтва платника єдиного податку. Протиправне рішення було скасовано та податкова зобов'язана поновити реєстрацію ФОП як платника ЄП з 2019 року.