Якщо у ветеранів вимагають кошти за надання медпослуг: як діяти у разі порушення їхніх пацієнтських прав?

Дата: 03.07.2024 22:17

Якщо ветеранам відмовляють в наданні медичних послуг, передбачених Програмою медичних гарантій, або вимагають кошти за надання послуг, витратних матеріалів чи лікарських засобів —  необхідно скаржитися на такі дії недобросовісного надавача, адже вартість медичних послуг закладам із договором сплачує Національна служба здоров'я України.

Про це наголошують у НСЗУ.

Як діяти ветеранам у разі порушення їхніх пацієнтських прав:

  1. Звернутися зі скаргою до головного лікаря медзакладу.
  2. Якщо головний лікар не вирішує проблему — звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.
  3. Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам».

Залишити скаргу можна наступними способами:

  • За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
  • Надіслати офіційний лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua.
  • Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ.
  • Написати звернення на особистому прийомі громадян.

Що варто вказати в скарзі?

  1. Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.
  2. Зазначте дату події, викладеної у скарзі.
  3. Правильно вкажіть назву лікарні.
  4. Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу.
  5. Детально опишіть ситуацію, яка сталася.
  6. За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.
  7. Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу.

У НСЗУ зауважили, що для того, щоб скарга мала позитивний результат — важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти) - це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.