Офіс протидії рейдерству: як установа реагує на скарги бізнесу та громадян?

Дата: 09.11.2025 10:49

Керівник Офісу протидії рейдерству Ігор Поночовний роз’яснює принципи та особливості роботи Офісу. Зокрема, про те, яким чином Офіс реагує на скарги представників бізнесу або фізичних осіб щодо рішення, дії чи бездіяльності державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації прав.

За результатами розгляду скарг у сфері державної реєстрації прав, який здійснює Колегія, може бути прийнято рішення про задоволення скарги (якщо оскаржувані рішення, дії або бездіяльність не відповідають законодавству) або про відмову в її задоволенні (якщо порушень у законодавстві не виявлено). Крім того, скарга може бути залишена без розгляду (зокрема, у разі закінчення строку подання скарги, наявності рішення з того самого питання про задоволення чи відмову у скарзі, відкритого за заявою скаржника судового провадження, предметом якого є оскарження тих самих рішень тощо).

У разі задоволення скарги рішення державного реєстратора може бути скасоване. Якщо йтиметься про технічні помилки або помилки, які не впливають на суть реєстраційних дій та їхній кінцевий результат, то державного реєстратора можуть зобов’язати усунути ці помилки. Також за результатами розгляду скарги може бути прийняте рішення про тимчасове блокування. А в разі грубого порушення законодавства, якщо реєстраційні дії вчиняв нотаріус, Офіс протидії рейдерству може звернутися до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

Контакти Офісу протидії рейдерству: номер телефону — 044 330 05 40, адреса — вул. Сверстюка, 15, м. Київ.

Порядок адміністративного оскарження у сфері державної реєстрації: https://is.gd/UxIifp.

Вимоги до скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації, територіального органу Міністерства юстиції: https://is.gd/QIVjTx.