Турбують колектори стосовно чужого боргу: що робити?

Дата: 09.12.2021 17:41
В Україні з весни запрацювали правила етичної поведінки для фінансових установ і колекторів та встановлено чітке регулювання їх діяльності. Незважаючи на це, Нацбанк продовжує отримувати скарги від споживачів і фіксувати факти недобросовісної поведінки з боку колекторських компаній.
 
Перш за все, варто розібратися, до кого можуть звертатися колектори:
 
• до споживача, який оформив кредит, або його законного представника;
• до спадкоємця;
• до поручителя або майнового поручителя.
 
Водночас колектори не мають права звертатися до членів сім'ї боржника, сусідів чи колег із роботи, друзів та знайомих, які не є поручителями за кредитом.
 
Отже, що ж робити, коли ви не маєте стосунку до чужого кредиту, а колектори наполегливо просять його погасити?
 
  1. Під час контакту з колектором забороніть надалі вас турбувати – поясніть, що не маєте стосунку до кредиту і що ви не давали згоди на взаємодію.
  2. Якщо дзвінки та повідомлення надходять від робота, заблокуйте їх за допомогою функцій телефону.
  3. Дізнайтесь назву установи та напишіть вимогу до неї із запереченням проти взаємодії.
  4. Якщо дзвінки та повідомлення не припиняються, зафіксуйте випадки правопорушень – запишіть розмову, зробіть скріни повідомлень тощо – та надайте ці докази до Національного банку України разом зі скаргою на фінансову чи колекторську компанію.
 
Відповідно до нового закону (ЗУ від 19 березня 2021 року № 1349-IX), який регулює роботу колекторів,
 
Національний банк може застосовувати до компаній-порушників заходи впливу – від штрафів до виключення з Реєстру колекторських компаній.