Інспектори патрульної поліції притягнули до відповідальності водійку за те, що вона в темну пору доби вона керувала транспортним засобом з номерним знаком, який не освітлювався (ч. 1 ст. 121-3 КУпАП). Поліцейські оштрафували жінку на 1190 грн.
Не погодившись з цим рішенням, вона подала адміністративний позов про скасування незаконної постанови, однак районний суд повністю відмовив позивачці, ставши на бік патрульної поліції.
Після цього було подано апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції. Сьомий апеляційний адміністративний суд повністю задовольнив апеляційну скаргу та скасував незаконне рішення про притягнення водійки до адміністративної відповідальності.
Більше того, колегія суддів постановила окрему ухвалу та звернулася до Нацполіції через неналежне виконання посадових обов’язків інспекторами патрульної поліції та грубе порушення законодавства під час розгляду справи про адміністративне правопорушення.
Зокрема, в окремій ухвалі зазначається, що поліцейський:
- не представився,
- не оголосив, що розглядається справа про адмінправопорушення,
- не роз`яснив права та обов`язки, передбачені ст. 63 Конституції України та ст. 268 КУпАП,
- не з`ясував наявність або відсутність клопотань,
- не запропонував надати пояснення.
Внаслідок цього поліцейський грубо порушив визначену законом процедуру притягнення особи до адмінвідповідальності, позбавивши його можливості реалізувати свої права зокрема, право на отримання правової допомоги, право надання пояснень, заявлення клопотань, що мало б передувати факту складання постанови.
Тепер протягом 30 днів Нацполіція має прозвітувати перед апеляційним судом, які заходи реагування вжиті та чи були усунуті причини і умови, що сприяли вчиненню вказаних порушень законодавства.
Окрема ухвала 7 ААС по справі № 935/325/25 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/132142516) від 26 листопада 2025 року.










