Чек-лист для юриста: перевірка контрагентів

Дата: 24.11.2023 13:01

Перевірка контрагентів є важливою процедурою для бізнесу.

Для того, щоб захиститися від ризиків, компанії мають розуміти з ким мають справу і зібрати повну інформацію про потенційного партнера.

Результати перевірок є значущими для керівників та кожного підрозділу, від фінансистів до відділу закупівель. Однак відповідальність за це завдання лягає на плечі юридичних департаментів або комплаєнс-служб. Саме вони мають ретельно перевірити кожну організацію, врахувати всі юридичні складнощі та регуляторні нюанси.

Спеціально для них ми підготували чек-лист.

У яких випадках варто перевірити контрагента?

Перевірка контрагентів завжди є пріоритетним питанням для компаній, за яким потрібно слідкувати 24/7, щоб захиститися від ризиків та забезпечити надійні бізнес-звʼязки.

Але є ряд випадків, коли варто бути особливо пильними:

  1. Ваша організація належить до субʼєктів первинного фінансового моніторингу - а тому зобовʼязана здійснювати перевірки згідно з вимогами законодавства.
  2. Ваша компанія планує укласти договір з новим контрагентом. Необхідно сформувати досьє і перевірити дані з відкритих джерел, щоб ухвалити рішення щодо співпраці.
  3. Ви виявили підозрілу інформацію щодо наявного клієнта/партнера і бажаєте її верифікувати. Наприклад, компанія замішана у корупційних скандалах, має токсичні звʼязки з рф чи рб, або багато негативних відгуків в мережі.
  4. Контрагент має ознаки ризикованості. Наприклад, компанія була створена нещодавно або є іноземним резидентом, має часті зміни керівників чи підозрілі структурні та організаційні зміни.
  5. Ви проводите регулярні перевірки щодо компаній і осіб, з якими ведете справи - для того, щоб вберегтися від юридичних та репутаційних ризиків.

Як перевірити контрагента з LIGA360?

Крок 1: Перейдіть в розділ перевірки контрагентів у LIGA360. Він містить майже 7 млн досьє українських компаній, складених на основі 400 реєстрів та відкритих джерел.

1

Крок 2: Введіть назву компанії або код ЄДРПОУ в поле пошуку та знайдіть картку компанії.

2

Крок 3: Перевірте всі аспекти діяльності вашого контрагента перед укладанням угоди чи в рамках регулярних перевірок:

  • Дізнайтесь базову інформацію на основі даних ЄДР,
  • У полі “судові рішення” ви знайдете всі справи за участю контрагента, прецеденти у співпраці з іншими компаніями,
  • Перевірте чи є організація або керівники у міжнародних списках санкцій,
  • Перевірте наявність боргів та виконавчих проваджень,
  • Перевірте наявність ліцензій та дозвільних документів,
  • Ознайомтеся із фінансово-майновим станом компанії та переконайтеся, що компанія не перебуває у стані банкрутства,
  • Оцініть надійність компанії за фінансовим скорингом FinIndex та маркетинговим скорингом MarketIndex,
  • Зробіть експрес-аналіз за 21 фактором ризику (відсутність інформації про бенефіціарів, наявність податкового боргу, велика кількість видів діяльності тощо),
  • Зверніть увагу на бізнеc-звʼязки компанії з іншими юридичними особами та персонами, звʼязки за адресами - виявляйте небажані токсичні компанії.
  • Занурюйтесь глибше: перевірте історію змін, медіазгадки, і т.д. Отримайте повну картину ще до початку співпраці.
3

 Бажаєте ознайомитися із функціоналом прямо зараз? Переходьте за посиланням