З 1 лютого в Україні почали діяти нові ліміти на перекази, що будуть стосуватися переказів як між картками так і за реквізитами IBAN.
Ці ліміти визначені Меморандумом про забезпечення прозорості функціонування ринку платіжних послуг, якій був укладений провідними фінансовими інститутами країни у грудні минулого року.
Про це повідомив очільник правління "Ощадбанку" Сергій Наумов.
За словами Наумова головна мета документу це боротьба із шахрайством, що здійснюється за допомогою фінансової інфраструктури, та наближення українського платіжного ринку до правил ЄС.
Станом на 27 січня до меморандуму приєдналися 44 банки та дві платіжні системи: NovaPay та RozetkaPay.
"Я переконаний, що нові ліміти ніяким чином не вплинуть на 99% клієнтів банків" - наголосив Голова правління "Ощадбанку".
Раніше він також дав роз’яснення, щодо зазначеного Меморандуму.
Для чого він потрібний?
Тіньова економіка активно використовує сучасні технології банківського сектору для того, щоб ухилятися від сплати податків, яких зараз дуже потребує бюджет країни, що воює.
Можливості банківської системи також використовуються для терористичної і диверсійної діяльності агресора проти України.
Зміни, які пропонуються, відповідають вимогам законодавства ЄС, куди ми рухаємося.
Що передбачає меморандум?
Банки та інші фінансові установи – підписанти будуть використовувати стандартизовані підходи до фінансового моніторингу (зловмисникам не буде сенсу бігати між різними фінустановами).
Якщо клієнти банків не матимуть документально підтвердженого доходу, то підписанти зобов’язуються встановити ліміти на операції (Р2Р та IBAN):
- щодо клієнтів «високого» рівня ризику: в сумі до 50 тис. грн/міс. (з 01.02.25);
- щодо клієнтів «середнього» та «низького» рівня ризику: в сумі до 150 тис грн/міс. (з 01.02.25) та в сумі до 100 тис. грн/міс. (з 01.06.25).
Банки будуть обмінюватися інформацію між собою та з державними органами, а також створювати реєстр недобросовісних клієнтів.
Чому добросовісним клієнтам немає чого хвилюватися з цього приводу?
Банки не встановлюватимуть ліміти на операції клієнтів із підтвердженими джерелами доходів.
Ліміти не включатимуть операції переказу коштів між двома рахунками клієнта в одному банку.
Клієнт під час обслуговування має право звернутись до банку з запитом на підвищення встановленого ліміту (за наявності відповідних документів про доходи).