ВПВС у своїх постановах виснувала про те, що створення органом місцевого самоврядування комунального підприємства є діяльністю щодо розпорядження власністю територіальної громади, яка містить ознаки приватноправового спору з майнових відносин. Тому рішення органу місцевого самоврядування про створення комунального підприємства не є рішенням суб`єкта владних повноважень в розумінні КАС України, а є рішенням власника (засновника), яким такий власник (засновник) реалізує своє право на створення комунальної установи.
Така правова природа оспорюваного рішення районної ради виключає публічно-правовий характер спору з його оскарження і зумовлює підвідомчість такого спору господарським судам.
В той же час Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду були розглянуті по суті справи, предметом спору в якій були вимоги про визнання протиправним і скасування рішення районної ради щодо реорганізації (злиття) закладу освіти.
Зважаючи на вирішення Касаційним адміністративним судом спорів у порядку адміністративного судочинства, колегія суддів Касаційного господарського суду в висловила намір відступити від таких висновків з метою формування єдиного підходу у вирішенні правової проблеми визначення предметної юрисдикції у спорах між фізичними особами та органами місцевого самоврядування щодо оскарження рішень органів місцевого самоврядування про реорганізацію закладів освіти.
Погоджуючись з таким обгрунтуванням ВПВС ухвалою від 14.12.2022 прийняла справу № 925/1741/21 https://reyestr.court.gov.ua/Review/107985007 до свого розгляду , призначивши її на 01.03.2023.