Часто, коли товари пропонуються по акційній ціні, магазини попереджають - "Акційний товар поверненню й обміну не підлягає", але варто зазначити, що така позначка суперечить нормам чинного законодавства.
Про це нагадують у Держпродспоживслужбі.
Так, відповідно до статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів", споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Однак, це не стосується переліку товарів, які не підлягають обміну (поверненню) з підстав, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. №172.
Також, у Держпродспоживслужбі роз'яснили, хто несе відповідальність і що робити у разі крадіжки речей з камери схову.
Коли ви відвідуєте магазин, ви можете залишити речі у камері схову але це ваше право, а не обов’язок.
Відповідальність за зберігання цих речей несе адміністрація закладу (частина 3 статті 937 Цивільного кодексу України). У разі їх втрати зберігач повинен відшкодувати всі збитки у розмірі їх вартості.
Тому якщо ваші речі зникли з камери зберігання - одразу ж викликайте адміністрацію закладу і поліцію.
Згадайте, що саме знаходилося у вашій сумці, детально опишіть всі речі поліції, щоб зафіксувати все документально.
Якщо адміністрація магазину, у випадку крадіжки речей з комірок схову, відмовляється добровільно відшкодувати заподіяні збитки в повному розмірі, ви маєте право звернутися з відповідним позовом до суду.
У відомстві нагадали, якщо ваші права, як споживача порушено та суб’єкт господарювання відмовляється задовольнити справедливі вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів – звертайтесь до Держпродспоживслужби та її територіальних органів.