права споживача

Дім, світло: як ми шукаємо "вампірів" у ваших розетках (і чому вони не світяться вночі)

Дата: 20.06.2025 22:30

Вступ: "Коли заходить сонце, ми просто клацаємо вимикачем, і світло з'являється. Диво! Але чи замислювалися ви, скільки магії (і кіловатів) приховується за цим звичним дійством? А що, якщо ми скажемо вам, що у вашому домі можуть жити "енергетичні вампіри", які тихо і непомітно висмоктують гроші з вашого гаманця через надмірне споживання електрики?

Свіже повітря та приємна прохолода: як перевіряють "легені" та "холодильник" вашого будинку?

Дата: 18.06.2025 21:33

Ми часто не помічаємо, як працює система вентиляції або кондиціонер, доки не стане душно чи не почне неприємно пахнути. Але за цим комфортом стоїть складна інженерна мережа. Цей текст пояснює, що саме фахівці перевіряють, щоб у вашому домі завжди було свіже повітря та комфортна температура, без неприємних сюрпризів.

Обстеження систем вентиляції, охолодження та кондиціонування повітря, коли спеціалісти приходять перевіряти ці системи в будівлях, вони збирають таку інформацію:

1. Загальна інформація про системи вентиляції та кондиціонування:

Операція "Більше тепла, менше рахунків": як інженери шукають "чорні діри" у вашій системі опалення і за що ви платите

Дата: 16.06.2025 14:37

Уявіть, що ваш будинок – це великий гаманець, з якого постійно кудись зникають гроші. З опаленням приблизно так само: тепло ніби є, але рахунки чомусь величезні. Де ж ця "чорна діра"? Саме її шукають фахівці з обстеження інженерних систем! Це не просто перевірка "на око", а справжня спецоперація з виявлення неефективності та прихованих втрат.

Продовжуємо розбирати наказ 11.07.2018 № 173 «Про затвердження Методики обстеження інженерних систем будівлі», сьогодні наша увага на обстеженні системи опалення будинку.

Комунальний тайм-менеджмент: як прибрати місто за нормою

Дата: 12.06.2025 10:50

"Хочеш бути ефективним? Тоді тобі сюди! Бо тепер ефективність – це не просто слово, це Норми часу на роботи з прибирання об'єктів благоустрою населених пунктів. Це як фітнес-трекер для прибиральника: скільки хвилин на газон, скільки на сміттєвий бак, а скільки на те, щоб просто перевести подих. Ласкаво просимо у світ, де чистота вимірюється в секундах!".

Сьогодні ми розглядаємо наказ Наказ від 16.03.2010 N 72 Про затвердження Норм часу на роботи з прибирання об'єктів благоустрою населених пунктів , а саме літне прибирання.

11. Літнє прибирання

Коли вода "золота": Чому ваш лічильник не розуміє ваші жарти?

Дата: 03.06.2025 13:02

Сьогодні ми продовжуємо наш комунальний стендап, і на черзі – її величність Вода! А точніше, ті таємничі суми, які з'являються у платіжках за неї. Іноді здається, що ваш лічильник живе своїм життям, а водоканал розігрує якусь комедію. Але жарти закінчуються, коли справа доходить до гаманця. Тож давайте розберемося, як уникнути "водяних" казусів і змусити систему працювати за правилами, а не за "гумором" лічильника."

Сьогодні ми розбираємо лист НКРЕП від 13.02.2020 № 1694/19.3/7-20.

Права споживача: чи можна повернути або обміняти акційний товар та хто відповідає за крадіжку з камери схову

Дата: 03.06.2025 09:51

Часто, коли товари пропонуються по акційній ціні, магазини попереджають - "Акційний товар поверненню й обміну не підлягає", але варто зазначити, що така позначка суперечить нормам чинного законодавства.

Про це нагадують у Держпродспоживслужбі.

Як отримати перерахунок за послугу з управління багатоквартирним будинком за період її ненадання або надання невідповідної якості

Дата: 26.05.2025 11:57

Ви платите за послугу з управління будинком (тобто за те, що "управитель" – компанія чи підприємець – підтримує ваш будинок у порядку: прибирає, ремонтує, обслуговує ліфти тощо).

Але що робити, якщо послуги надаються погано або взагалі не надаються?

Зараз ми пояснимо, як ви можете отримати перерахунок – тобто зменшення суми у вашій платіжці за період, коли послуга була неякісною.

Хто може цим скористатися і кого це стосується?

Управитель: Це та компанія або людина, яка надає вам послуги з управління будинком.

Гайд з прийняття лічильників на абонентський облік: Ваші дії та документи

Дата: 23.05.2025 11:33

Ви купили та встановили лічильник але цього не достатньо для того, щоб його показання приймали до обліку, коректне оформлення лічильників комунальних послуг є обов'язковою умовою для їх використання у комерційних розрахунках.

У цій публікації ми детально опишемо процес прийняття на абонентський облік як загальнобудинкових, так і квартирних приладів, звертаючи особливу увагу на перелік необхідної документації та строки виконання процедур.

I. Хто відповідає за облік лічильників?

Скарги до НКРЕКП: Посібник для оптимістів, які ще вірять у справедливість у світі гігакалорій та кубометрів

Дата: 12.05.2025 10:54

Дорогі співвітчизники, чиї гаманці тоншають з кожним платіжним періодом, а нерви міцніють у боротьбі з комунальними "сюрпризами"!

НКРЕКП, немов мудрий (інколи сонний) оракул, нарешті розкриває таємниці подання скарг. Можливо, ця інструкція стане вашим особистим "Екскалібуром" у битві за чесні рахунки. Приготуйтеся до захопливої подорожі бюрократичними лабіринтами!"

Органи самоорганізації населення: що це таке та як діє простою мовою

Дата: 02.05.2025 11:11

ОСН: Організована Сусідська Небайдужість, або Як згуртуватися, щоб ваш район не потонув у хаосі.

Життя в багатоквартирному будинку чи приватному секторі – це той ще квест. Тут і ранкові співи сусідського півня, і вечірні дискотеки зверху, і вічне питання "чий же це автомобіль перегородив проїзд?". Але не впадайте у відчай! На варті вашого спокою (теоретично) стоять органи самоорганізації населення.

Ці об'єднання мешканців – щось на кшталт міні-парламентів на вашій вулиці чи в будинку.

Підписка на права споживача