Положення ч. 3 ст. 5 та ст. 231 Закону № 393/96-ВР визначають обов`язок Президента України особисто видати рішення за результатами розгляду електронної петиції як особливої форми колективного звернення громадян і надати відповідь на електронну петицію.
Водночас Президент України не зобовʼязаний через свій допоміжний орган - Офіс Президента України видавати рішення за результатами розгляду всіх індивідуальних чи групових звернень з питань, які не входять до його повноважень.
Конституція України ні прямо, ні опосередковано не забороняє і не обмежує Президента України пересилати адресовані на його ім`я звернення до органів, які за законом уповноважені на їхній розгляд з наданням обґрунтованої відповіді.
Про це зазначається у постанові ВПВС від 22.06.2023 у справі № 990/166/22 https://reyestr.court.gov.ua/Review/111972779.
Одночасно суд зауважив, що звернення було подано в електронному вигляді від фізичної особи (індивідуальне звернення), хоча вона і зазначила себе керівником громадської організації. У такому разі порядок розгляду електронної петиції, встановлений ст. 231 Закону № 393/96-ВР, не є застосовний до звернення позивача, яке є індивідуальним.
Ототожнювати порядок розгляду звернень громадян та електронних петицій, адресованих, зокрема, Президенту України, немає законних підстав.