Починаючи з червня 2021 року в Україні офіційно діють електронні трудові книжки.
Е-трудова книжка - це цифровий аналог паперової трудової книжки, впроваджений з метою удосконалення обліку трудової діяльності працівників, зменшення паперового документообігу і пов’язаних з цим ризиків втрати чи пошкодження документів.
Юридичний порадник для ВПО розповідає, як додати відомості про трудову діяльність в електронну трудову книжку.
Хто може вносити відомості про трудову діяльність в е-трудову?
- Роботодавець (в т.ч. ФОП, який використовує найману працю);
- Працівник стосовно своєї трудової діяльності.
Який алгоритм внесення відомостей працівником про свою трудову діяльність?
1. Зайдіть на Портал електронних послуг Пенсійного Фонду України https://portal.pfu.gov.ua/
2. Здійсніть вхід в особистий кабінет, натиснувши кнопку “Вхід”.
3. Авторизуйтеся в особистому кабінеті за допомогою:
- КЕП;
- Дія.Підпис;
- BankID;
- логіна та пароля (для зареєстрованих користувачів Порталу).
4. В особистому кабінеті оберіть розділ “Електронна трудова книжка”, щоб перевірити, які відомості вже є внесені в Реєстр.
Зверніть увагу! В електронній трудовій книжці відображаються дані за основним місцем роботи, починаючи з 2004 року, тобто з моменту набрання чинності Законом “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”.
Саме з цього часу введено поняття “страховий стаж”. До цього ж - весь стаж вважався трудовим і його зарахування здійснюється на підставі записів у трудовій книжці або інших документів.
5. Перейдіть у меню “Комунікації з ПФУ” та оберіть розділ “Відомості про трудову діяльність”.
6. Оберіть “Записи про трудову діяльність” - “Додати запис” та заповнити:
- Дані підприємства (установи), з якою є трудові відносини:
- назву підприємства (установи);
- код ЄДРПОУ.
- Дані підприємства (установи), якою внесено запис в паперову трудову книжку:
- назву;
- код ЄДРПОУ;
- тип події (період роботи за основним місцем праці чи за сумісництвом, строкова військова служба, період набуття освіти, догляд за дитиною до 3-ох років тощо);
- атрибут події (початок чи кінець);
- дата події;
- текст запису;
- тип документа-підстави (наказ, договір, диплом, військовий квиток тощо);
- номер документа-підстави;
- дата документа- підстави.
7. Натисніть “Зберегти” - “Завантажити”.
Зверніть увагу!
Завантажуємо лише кольорові скан-копії документів - кожну сторінку окремо як JPG-файл або повний документ зі всіма сторінками трудової книжки як PDF-файл.
Розмір кожного файлу (сканованої копії документа) не повинен перевищувати 1 Мб.
Сканувати потрібно всі заповнені сторінки розділів «Відомості про роботу», «Відомості про нагородження», «Відомості про заохочення» та вкладиші оригіналу трудової книжки.
8. Натисніть “Підписати та відправити в ПФУ”.
Готово!
Очікуйте на опрацювання доданої Вами інформації Пенсійним фондом України.
Результати звернення можна отримати в режимі перегляду Ваших звернень.