Народні депутати пропонують дати можливість чоловікам, які досі не уточнили військово-облікові дані, сплатити 8500 грн шляхом самостійного ініціювання процесу розгляду справи та накладення на себе штрафу через «Резерв+». Відповідні ідеї містить законопроект №12093.
"Адвокат права" детально розповідає про сам законопроект і, зокрема про його мету:
- надати можливість громадянам при добровільному зверненні для уточнення персональних даних сплати 50% від мінімального розміру штрафу за статтями 210 та 210-1 КУпАП за порушення мобілізації та військового обліку;
- наповнити державний бюджет за рахунок добровільної сплати особою штрафів за адміністративне правопорушення;
- стимулювати військозобов’язаних громадян уточнювати свої дані через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.
У документі згадують і про «економічне бронювання». Зокрема, передбачається, що уточнення персональних даних буде передумовою для такого бронювання та використання інших важливих функцій електронного кабінету, а тому «такою можливістю скористається велика кількість військовозобов’язаних громадян», сподіваються автори.
КУпАП доповнять новими статтями, а саме 279-9 та 300-3.
Стаття 279-9 передбачатиме, що якщо порушник визнає свою провину у відповідній заяві, то керівник ТЦК та СП визначає штраф на рівні мінімального розміру, а стаття 300-3 – якщо порушник упродовж 10 календарних днів з дня набрання чинності постанови сплатив 50% розміру штрафу, то постанова вважається виконаною.
Важливо знати!
Окрім такої опції зі «знижкою» також пропонується запровадити низку норм, яка підсилить механізми притягнення до відповідальності за статтями 210 та 210-1 КУпАП.
1. Розширюється коло випадків, коли може накладатися «заочний» штраф без складення протоколу – повернення виклику ТЦК з відмітками про невручення чи відмову в отриманні є підставою для того, аби не складати протокол.
Після повернення виклику ТЦК зможе відразу скласти постанову про штраф!
2. Доказами по справі будуть відомості та реєстрова інформація Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Раніше суди подекуди вказували, що інформація з реєстру «Оберіг» не може вважатися сама по собі доказом вчинення правопорушення. У разі ж прийняття законопроекту, буде існувати безпосередня норма. Велика частина судової практики піде нанівець.
3. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210 і 210-1 КУпАП, можуть також розглядаються й за місцем їх виявлення (екстериторіальний принцип).
4. У разі несплати штрафу особою протягом 30 днів з дня набрання законної сили постановою про накладення адміністративного стягнення, така постанова підлягає примусовому виконанню – через виконавче провадження.