Хто такий належний користувач авто роз'яснили у Головному сервісному центрі МВС

Дата: 27.04.2023 10:23

Належний користувач — це особа, яка на законних підставах користується авто, яке їй не належить. 

Більш детально про це розповів начальник Головного сервісного центру МВС Микола Рудик.

Призначення належним користувачем або шеринг авто — це послуга сервісних центрів МВС, яка дозволяє людині користуватися чужим авто на законних підставах. Отримати таку послугу можна через Електронний кабінет водія, через Дію та завітавши особисто до сервісного центру МВС.

«Належний користувач — це такий юридичний термін і заодно така послуга сервісних центрів МВС. Якщо простими словами, то ця послуга дозволяє позичити своє авто у користування іншій особі на певний час і зафіксувати це у державних реєстрах. Якщо ви власник і даєте ключі від свого авто комусь, то варто оформити призначення належного користувача. Бо за порушення правил дорожнього руху, якщо такі трапляться, має відповідати водій,  не власник транспортного засобу. А призначення належного користувача якраз фіксує цей статус, що особа стає водієм авто», — повідомив Микола Рудик.

На один транспортний засіб може бути призначено лише одного належного користувача.

«Призначення належного користувача відбувається завжди на якийсь період. Це може бути від 1 дня і до кількох років — залежить від того, про що ви між собою домовились. Ви самі обираєте період. І від учора у Дії додалась кнопка скасувати призначення належного користувача. Тобто, якщо ви передумали, якщо якісь життєві обставини змінились і ви, наприклад, повертаєте авто раніше, ніж вичерпався термін призначення належним користувачем, то тепер у Дії це теж легко скасувати — у кілька кліків. Це зручно, бо у наші буремні часи не завжди виходить планувати усе», — повідомив начальник Головного сервісного центру МВС.

Із початку 2023 року уже було здійснено понад 52 тисячі призначень належного користувача: зокрема через Електронний кабінет водія — майже 2 тисячі разів, через застосунок Дія — понад 48 тисяч разів, та офлайн у сервісних центрах МВС ще понад 2 тисячі разів. Автоматично системою відхилено з різних причин — 5 711 призначень. 

«Призначення належним користувачем — про користування транспортним засобом, але не про володіння, не про право розпоряджатися цим авто. Право власності переходить, при укладанні договору купівлі-продажу, наприклад в сервісному центрі МВС при перереєстрації транспортного засобу», — додав Микола Рудик.

Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінці Головного сервісного центру МВС в Фейсбук. Відповіді на найпоширеніші питання можна знайти на сайті.

Головний сервісний центр МВС