На період воєнного стану запроваджено спрощений порядок реєстрації безробітних та виплати допомоги по безробіттю: що він уявляє?

Дата: 10.04.2022 10:53

На період воєнного стану запроваджено спрощений порядок реєстрації безробітних та виплати допомоги по безробіттю. Що він уявляє собою та як ним можуть скористатися особи, які втратили роботу?

Як наразі стати на облік?

Відповідно до Постанови Кабміну від 19.03.2022 № 334 статус безробітного наразі надається особам працездатного віку, які не отримують пенсію та не мають передбачених законодавством доходів, з першого дня реєстрації у центрі зайнятості за їх особистою заявою. При цьому відповідну заяву можна подати до будь-якого центру зайнятості незалежно від місця фактичного / зареєстрованого проживання:

  • під час безпосереднього відвідування такого закладу;
  • в електронній формі, зокрема, через Портал Дія;
  • за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку.

Які документи потрібні?

Перелік документів відрізняється залежно від обраного способу звернення до центру зайнятості. Так, для взяття на облік та оформлення допомоги по безробіттю під час безпосереднього відвідування такого закладу необхідно мати із собою:

  • документ, що підтверджує особу, (наприклад, паспорт);
  • документ, що засвідчує місце реєстрації («прописку);
  • довідку про присвоєння РНОКПП (ідентифікаційний код);
  • трудову книжку (цивільно-правовий договір чи документ, який підтверджує припинення останнього виду зайнятості);
  • документ про освіту (за наявності);
  • інші документи (наприклад, довідку про взяття на облік ВПО).

Знайти найближчі працюючі центри зайнятості допоможе інтерактивна мапа https://cutt.ly/9FamcGD.

У свою чергу під час електронного звернення за допомогою Порталу Дія https://cutt.ly/9FaEEgc достатньо заповнити, підписати та подати в електронній формі заяви про надання статусу безробітного та про призначення допомоги по безробіттю. Однак у цьому випадку під час першого візиту до центру зайнятості, який має бути призначено протягом 30 днів з дати завершення воєнного стану, необхідно буде подати й інші документи, наявність яких вимагається при взятті на облік в центрі зайнятості.

Чи є обмеження щодо подання документів через портал Дія?

Наразі скористатися електронною формою подання документів за допомогою Порталу Дія можуть лише громадяни України, які мають:

  • паспорт у формі ID-картки чи біометричний закордонний паспорт;
  • оформлений ідентифікаційний код;
  • банківський рахунок, відкритий за програмою «єПідтримка»;
  • змогу пройти електронну ідентифікацію за допомогою ДІЯ.Підпис, кваліфікованих електронних підпису, чи інших засобів, які дають змогу однозначно встановлювати особу.

При цьому для подання заяви про надання статусу безробітного та про призначення допомоги по безробіттю буде необхідно:

  1. створити особистий електронний кабінет користувача на Порталі Дія;
  2. заповнити та підписати заяви про надання статусу безробітного та про призначення допомоги по безробіттю, які формуються засобами Порталу Дія;
  3. подати до обраного центру зайнятості заяву про надання статусу безробітного та про призначення допомоги по безробіттю;
  4. обрати та/або відкрити банківський рахунок у межах програми «єПідтримка».

Звертаємо увагу, що Постановою Кабміну від 19.03.2022 № 334 також передбачено можливість подання документів й через застосунок Дія. Однак скористатися нею, коли послуга запрацює, зможуть лише особи, які відповідають наведеним вище вимогам щодо подання заяв через Портал Дія ТА при цьому на час введення воєнного стану мають/ мали визначене місце роботи на території м. Києва, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Запорізької, Київської, Луганської, Миколаївської, Одеської, Сумської, Харківської, Херсонської або Чернігівської областей.

Як звернутися до центру зайнятості за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку?

Для тих, хто не має змоги відвідати центр зайнятості чи подати заяву в електронному вигляді, Державний центр зайнятості пропонує використати інші засоби телекомунікаційного зв’язку, а саме подати заявку:

  • онлайн через спеціальну форму https://cutt.ly/6FaTO7L;
  • електронною поштою. У цьому випадку роздруковані, заповнені, підписані та сфотографовані / зіскановані заяви https://cutt.ly/nFaT7fJ необхідно направити на електронну пошту inbox@dcz.es.gov.ua із зазначенням у темі листа слова «реєстрація» та прізвища, імені, по батькові заявника. При цьому додатки до листа в архіви не пакувати;
  • через «гарячі лінії» Державної служби зайнятості: +380963841043; +380677465665, +380635824623, +380990980243, +380981524170, +380683089314, +380934802190, +380963265646, +380993554905.

Разом із тим у випадку використання цих методів під час першого візиту до центру зайнятості, який має бути призначено протягом 30 днів з дати завершення воєнного стану, необхідно буде подати додаткові документи, наявність яких вимагається при взятті на облік в центрі зайнятості.


Більше інформації про трудові відносини та зайнятість можна дізнатись у чат-боті Юридичний порадник для ВПО - «Вибрати питання» - «трудові питання, ФОП»:

(Viber, Telegram, Messenger).

Додаткова безоплатна консультація від юриста Право на захист із трудових питань - за телефоном +380981514190 та електронним листом на d.chekmenyov@r2p.org.ua

Юридичний порадник для ВПО