Рішення ВС у справі № 280/9183/21 від 08.02.2023 https://cutt.ly/R3ViNJ7
У цій справі перед ВС постало питання: «Чи впливає на правомірність (допустимість) акта за результатами планового/позапланового заходу, а відтак і на правомірність припису, виданого на підставі цього акта, той факт, що його (акт) підписали не всі посадові особи органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, у контексті ч.6 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон №877-V)?»
ВС наголосив, що не можна вважати простою формальністю вимоги Закону до процедури перевірки і оформлення її результатів, які в сукупності якраз і мають засвідчити її законність й таким чином достовірність її результатів.
Приписи абз.10 ч.6 ст.7 Закону № 877-V викладені достатньо чітко, що не дає підстав для двоякого його трактування: підписати акт мають усі ті посадові особи органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід.
Відсутність в акті, складеному за результатами здійснення заходу, під час якого виявлені порушення вимог законодавства з боку суб'єкта господарювання, підписів посадових осіб органу державного нагляду (контролю), який проводили цей захід, відповідно і виявили порушення, описані в акті, ставить під сумнів достовірність цього документа загалом, а значить і результати перевірки.
Такі порушення є суттєвими, причому настільки, що дають підстави вважати неправомірними такі дії щодо здійснення перевірки.