Рішення ВС у справі № 420/3520/24 від 18.04.2025 https://t1p.de/cmvcn
У цій справі КАС ВС досліджував питання, чи поширює свою дію абз.1 ч.2 ст.13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» на виконавчий комітет сільської ради Скадовського району Херсонської області.
ВС надав ствердну відповідь на спірне питання з огляду на таке.
Відповідно до ч.2 ст.13 Закону здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України.
Відповідно до розділу II Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, вся територія Скадовського району значиться окупованою з 24.02.2022. До того ж, згідно вказаного переліку ця територія визначається окупованою без зазначення дати завершення тимчасової окупації.
Тобто створено передумови для виконання вимог Закону, а отже, усі суб'єкти господарювання, які знаходяться у Переліку, у тому числі тимчасово окуповані з 24.02.2022, мають вжити заходів з перереєстрації юридичних адрес на підконтрольну територію України для того, щоб продовжувати свою діяльність на законних підставах.
Таким чином, абз.1 ч.2 ст.13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» стосується усіх юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, поширюється також і на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.