Кабмін ухвалив зміни до порядку бронювання військовозобов'язаних працівників підприємств критичної інфраструктури та підприємств оборонного промислового комплексу.
Нові правила дозволять забезпечити стабільну роботу ключових галузей економіки та оборони країни, зазначили у Мінекономіки.
Ключові зміни:
- Збільшено квоту бронювання до 75% для підприємств, що забезпечують централізоване водопостачання, водовідведення, управління відходами та обслуговують критичну інфраструктуру систем життєзабезпечення.
- Спрощено вимоги для енергетичних компаній, що постраждали від війни – зокрема, для виробників електричної та теплової енергії, генеруючі потужності яких були пошкоджені чи зруйновані. Для них скасовано вимоги щодо відсутності податкової заборгованості та середньомісячної зарплати не менше 20 тис. грн.
- Також у список підприємств, які можуть бронювати своїх людей, додають два важливі підприємства Міноборони — Агенцію оборонних закупівель і Державного оператора тилу. Вони займаються закупівлями для армії, тому їм потрібен стабільний персонал.
«Стабільна робота підприємств критичної інфраструктури — це ключова передумова стійкості держави у воєнний час. Особливо важливою є підтримка підприємств, що забезпечують енергетичну безпеку, теплопостачання, водопостачання та утилізацію відходів. Нові правила бронювання сприятимуть безперервному функціонуванню саме цих важливих підприємств, що є критичними для обороноздатності та економічної стабільності України», – зазначив заступник Міністра економіки України Віталій Кіндратів.
Щоб підприємство могло забронювати своїх працівників, воно має відповідати таким критеріям:
- Мати статус критично важливого підприємства відповідно до критеріїв Міноборони або профільного держоргану.
- Займатися ключовими напрямами діяльності, зокрема виробництвом, транспортуванням чи постачанням енергії, водопостачанням, водовідведенням, поводженням з відходами або виконувати оборонні замовлення та забезпечувати потреби військових частин.
Процес бронювання залишатиметься цифровим та проходитиме через портал Дія за аналогією з чинною процедурою. Відповідальність за формування списків критично важливих підприємств нестимуть Міноборони та відповідні державні органи.
У Міністерстві нагадали, що подати заяву на бронювання працівників можна виключно через портал Дія.
Як подати заяву на бронювання працівників через Дію?
- Авторизуватися на порталі Дія.
- Обрати послугу «Бронювання працівників» та натиснути «Подати заяву».
- Внести необхідні дані працівників.
- Підтвердити рівень їхньої заробітної плати.
- Перевірити заявку та підписати її (це має зробити керівник підприємства або уповноважений підписант).
- Очікувати результату – повідомлення про розгляд заявки надійде на електронну пошту та портал Дія.
Підтверджене бронювання буде відображатися у застосунку Резерв+. Якщо бронювання надано після оновлення статусу критично важливого підприємства, воно діятиме на період дії критичності - до 1 року.
Нагадаємо, що статус критично важливого підприємства можуть отримати компанії, які відповідають трьом критеріям, визначеним урядом. Два з них є обов’язковими:
- середня зарплата працівників не менше 20 000 грн;
- відсутність заборгованості зі сплати податків та ЄСВ.
Третій критерій підприємство може обрати один з таких:
- сплата податків і зборів понад 1,5 млн євро на рік (еквівалент у гривнях);
- валютні надходження понад 32 млн євро на рік (крім позик і кредитів);
- стратегічне значення для економіки і безпеки держави (визначене урядовим переліком, ПКМУ № 83 від 04.03.2015);
- важливе значення для окремої галузі економіки чи територіальної громади (критерії визначаються відповідними державними органами, ОВА);
- статус резидента Дія.City;
- постачання електронних комунікаційних послуг із певним рівнем доходу.
Як отримати статус критично важливого підприємства?
- Визначити профільний орган (Міненерго, Мінцифри, Мінагро тощо).
- Підготувати та подати документи (фінансові звіти, довідки про зарплату та податкову дисципліну).
- Подати заявку до відповідного органу та дочекатися рішення (до 10 робочих днів).
- Отримати офіційне підтвердження.