Практика КЦС у складі ВС свідчить про те, що для виявлення несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ / лічильника газу необхідно довести три складові цього правопорушення, у тому числі викривлення даних обліку природного газу (коли витрати природного газу комерційним вузлом обліку не обліковуються, обліковуються частково чи з порушенням).
Не будь-які дії споживача призводить до відповідальності та донарахування вартості природного газу, а лише ті, які можуть або могли вплинути на показники, об`єми, облік його споживання.
Натомість КГС у складі ВС було сформовано інший правовий висновок, відповідно до якого сама можливість викривлення даних обліку газу, яка була для цього підготовлена або створена через несанкціоноване втручання в роботу лічильника газу (ЗВТ), вже є порушенням, яке кваліфікується як несанкціоноване втручання в роботу лічильника газу та, відповідно, є підставою для нарахування необлікованого спожитого газу.
Оскільки існує необхідність формування єдиної правозастосовної практики щодо складових правопорушення (підстав для відповідальності), що свідчать про несанкціоноване втручання у роботу засобу вимірювальної техніки (лічильника), ВПВС 21.07.2025 постановила ухвалу https://reyestr.court.gov.ua/Review/129023074 про прийняття справи № 542/881/19 до свого розгляду.