Чим небезпечний Закон про знесення "хрущовок"?

Дата: 11.04.2023 17:38

 

На розгляді Верховної Ради України перебуває Проект закону про здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду №6458 від 22.12.2021 року. Цей законопроект включено до порядку денного 6 сесії ІХ скликання від 07.02.2023 року. Тобто це сесія Верховної Ради України, яка триває зараз.

https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bill...

Причинами, що зумовлюють наявність цього законопроекту як у нашій Верховній Раді, є на перший погляд дуже велика турбота про український народ. Наприклад, проживання українців у застарілому житловому фонді на Печерську у Києві. Як там незручно жити, наприклад, пенсіонерам…
Не краще спростити можливість приватизації (безкоштовного оформлення права власності) на землю під багатоквартирними будинками. ..?

Оскільки плюси від цього законопроекту нам розкажуть представники влади, перейдемо докладно до його маленьких та великих недоліків.

Незважаючи на принцип непорушності права власності та багато інших законів, більшість повноважень у цьому законі про знесення хрущовок (на думку автора) належить місцевій владі. Наприклад: віднесення об'єктів нерухомого майна до застарілого фонду, питання вирішення долі землі під застарілим будинком передали місцевій владі, вирішення питань щодо забудовника. Чомусь про людину - власника забули.

Цікавим і страшним водночас є положення цього закону, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про віднесення багатоквартирних будинків до застарілого житлового фонду, який оприлюднюється через ЗМІ та у письмовій формі повідомляється власнику/наймачеві об'єкта нерухомого майна або у письмовій формі до відома близьких осіб. Тобто одружити вас можуть без вас. І ви, не прочитавши про це у супер невідомій газеті, можете дізнатися, що потрібно готувати речі на вихід.

Навіть позитивні норми цього закону, що для ухвалення рішення про комплексну реконструкцію багатоквартирного будинку необхідно 75 відсотків співвласників загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень, що відселення власників/наймачів об'єктів нерухомого майна здійснюється на підставі письмового договору, укладеного інвестором забудовником з кожним власником та відповідальністю окремо, здаються сіро-білими зважаючи на врахування в нашій державі думки якоїсь бабусі, колишньої викладачки, яка самотньо доживає в центральних районах міста. Немає тут нічого про членів сім'ї власника чи наймача квартири. Забули як кажуть… А навіщо, судячи з їхньої логіки…

Смішною виглядає нормою, що розгляд питання про відчуження земельних ділянок, розташованих у межах кварталу (мікрорайону), в якому заплановано здійснення заходів щодо комплексної реконструкції кварталу (мікрорайону), припиняється за незгоди понад 25 відсотків власників. Запитання? А де у центрі міста власники землі під багатоквартирними будинками, прості власники квартир. Їх однозначно більше.

Враховуючи проект такого досить важливого закону в нашому суспільстві, вважаємо, що Верховній Раді його потрібно відкоригувати, враховуючи права того суб'єкта, який є найвищою цінністю в нашій державі, а це людина насамперед. Чи можливо надати можливість ОСББ, ЖБК отримати безкоштовно у право власності землю під будинком. І тоді вони самі знайдуть інвестора і люди житимуть на тому самому місці, де жили. Просто не на п'яти поверхах, а у великому будинку.

ЮРИДИЧЕСКАЯ КОМПАНИЯ ДОМПРАВО