Ані в профільному законі, ані в підзаконних актах, що регулюють питання військового обліку, і мали б бути доведені до громадськості шляхом опублікування у друкованих видання або ж у відповідних базах нормативно-правових актів, не міститься посилання на реєстр «ОБЕРІГ». Така ж історія і з «Резерв+».
Міноборони та Кабмін пояснили, що відповідна постанова про порядок ведення Реєстру «Оберіг» засекречена. Однак тоді незрозуміло, чому в інших, вже опублікованих постановах про військовий облік жодним чином не згадуються ані «Резерв+» ані реєстр «ОБЕРІГ»?
Фабула справи
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до ТЦК про визнання протиправною та скасування постанови ТЦК, згідно з якою його притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 210 КУпАП та накладено штраф.
Позивач пояснив, що при складенні постанови йому в усній формі повідомляли, що згідно даних з електронного реєстру під назвою «Оберіг» він не перебуває на обліку в будь-якому ТЦК, при цьому з даними цього реєстру його не ознайомили, не надали жодного витягу з цього реєстру, а також не забезпечили наявності такого доказу, як «інформація з реєстру «Оберіг». Більше того, в оскаржуваній постанові не вказується, що стало підставою для здійснення висновку про порушення правил військового обліку та «не перебування на обліку в жодному ТЦК».
Позиція суду
1. Особа, уповноважена на складення постанови про адміністративне правопорушення, повинна довести, що особа отримавши відповідне розпорядження чи повістку, не з’явилась до компетентного органу у встановлений строк, для взяття її на військовий облік чи виконання інших, передбачених Правилами дій.
2. Матеріали справи також не містять належних доказів того, що позивач не перебував на військовому обліку на момент винесення оскаржуваної постанови.
3. Посилання відповідача на те, що факт неперебування позивача на військовому обліку було встановлено за допомогою інформаційної системи «Оберіг», не підтверджені належними та допустимими доказами.
4. Відповідачем не надано суду жодних даних, щодо порядку функціонування системи, інформації про те, які відомості містить чи повинна містити така система, хто саме наповнює таку систему.
5. Посилань на інформаційну систему «Оберіг» Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов'язаних та резервістів» не містить.
Отже, суд вирішив, що оскаржувана Постанова ТЦК підлягає скасуванню через відсутність в діях позивача складу адміністративного правопорушення, тому провадження у справі про адміністративне правопорушення слід закрити.