Недобросовісні компанії, які надають послуги з управління відходами, часто використовують різноманітні схеми для незаконного збагачення.
Ви переплачуєте за вивезення сміття?
Як провести перевірку якість надання послуги з управління побутовими відходами/збирання сміття?
Хто може зініціювати перевірку:
• Індивідуальний споживач
• Колективний споживач
• Управитель багатоквартирного будинку
Як звернутися до постачальника послуги:
• Усно
• Письмово
• Електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідних послуг
У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.
Порядок дій:
• Складання звернення
• Реєстрація звернення
• Виклики представника постачальника послуг
• Складання Акту претензії за формою передбаченою постановою КМУ № 1145 (додаток до Порядку)
За якою системою надається послуга:
• контейнерна - система, що передбачає регулярне (за графіком) перевезення побутових відходів, зібраних в контейнери, на об’єкти відновлення чи видалення;
• безконтейнерна - система, що передбачає регулярне (за графіком) перевезення побутових відходів, зібраних в пластикові пакети, на об’єкти відновлення чи видалення;
• пункти роздільного збирання побутових відходів (зокрема мобільні, оснащені транспортними засобами);
• за заявкою споживача.
Що повинно бути зазначено у рахунку фактурі:
У платіжному документі передбачаються графи для зазначення даних про:
- об’єм побутових відходів (окремо для змішаних та роздільно зібраних відходів, включаючи відходи паперу, картону, скла, пластику, деревини, текстилю, металу, упаковки, біовідходи, відходи електричного та електронного обладнання, відходи батарей та акумуляторів, небезпечні відходи у складі побутових, великогабаритних та ремонтних відходів);
- тарифи на надання послуги;
- плату за абонентське обслуговування (за індивідуальним договором та договором з індивідуальним споживачем про надання послуги з управління побутовими відходами);
- суму, що підлягає сплаті.
Перевірка якості надання послуги з з управління побутовими відходами/збирання сміття:
Що враховується при перевірки якості послуги:
Проведення перевірки відповідності якості надання послуг з управління побутовими відходами параметрам, передбаченим договором про надання такої послуги, проводиться відповідно до встановлених стандартів, нормативів, норм, порядків і правил у сфері управління побутовими відходами.
Під час проведення перевірки відповідності якості надання послуг з управління побутовими відходами виконавець комунальних послуг враховує:
1) стан дотримання вимог щодо обсягів і строків надання таких послуг;
2) дотримання графіка надання таких послуг відповідно до умов договору про їх надання;
3) стан утримання в належному санітарно-технічному стані контейнерів та контейнерних майданчиків у разі їх перебування у власності або оренді виконавця..
Детальніше ознайомитися з:
Постановою від 27 грудня 2018 р. № 1145 за посиланням:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1145-2018-%D0%BF#n10
Правилами надання послуги з управління побутовими відходами:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/835-2023-%D0%BF#Text