Обов’язковий технічний контроль транспортних засобів: деталі від МВС

Дата: 31.01.2022 15:12

Головний сервісний центр МВС надав роз'яснення щодо обов’язкового технічного контролю транспортних засобів.

Які транспортні засоби підлягають обов’язковому технічному контролю?

Транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, підлягають обов’язковому технічному контролю відповідно до статті 35 Закону України «Про дорожній рух».

Які транспортні засоби не підлягають обов’язковому технічному контролю?

  • легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби – незалежно від строку експлуатації;
  • легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них – із строком експлуатації до двох років.
  • технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені Законом України«Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України».

Що передбачає обов’язковий технічний контроль?

Обов’язковий технічний контроль транспортного засобу передбачає перевірку технічного стану транспортного засобу, а саме:

  • системи гальмового і рульового керування;
  • зовнішніх світлових приладів;
  • пневматичних шин та коліс;
  • світлопропускання скла;
  • газобалонного обладнання (за наявності);
  • інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища.

Порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів визначає КМУ.

Яка періодичність проходження обов’язкового технічного контролю?

  • для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, із строком експлуатації більше двох років — кожні два роки;
  • для вантажних автомобілів незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них із строком експлуатації більше двох років — кожні два роки;
  • для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, причепів до них та таксі незалежно від строку експлуатації — щороку;
  • для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації — двічі на рік.

Правові підстави здійснення обов’язкового технічного контролю.


Крім того з 1 травня 2019 року набрала чинності постанова КМУ від 23 січня 2019 року №46 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», якою підвищено якість процесу проведення перевірки технічного стану транспортних засобів суб’єктами здійснення обов’язкового технічного контролю (ОТК), забезпечено належний контроль за своєчасним проходженням обов’язкового технічного контролю транспортними засобами, що підлягають такому контролю, та  недопущенням до участі в дорожньому русі транспортних засобів, які його не пройшли.

Зазначеними змінами також збільшується обсяг інформації про результати проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу, яка передається суб’єктами здійснення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів до Єдиного державного реєстру МВС (НАІС ОТК) (далі – Реєстр), а саме додатково передаватиметься інформація про:

  • показник одометра;
  • вантажність (для транспортних засобів категорії N, O), тонн;
  • автомобіль експлуатується як таксі: так/ні;
  • транспортний засіб (категорії N, O) використовується для перевезення небезпечних вантажів: так/ні;
  • дані з гальмового стенда про перевірку характеристик гальмових систем транспортного засобу;
  • фотофіксація процесу проведення обов’язкового технічного контролю транспортного запису здійснюється виконавцем під час зовнішнього огляду транспортного засобу із фіксацією:
    • передньої та лівої або правої частини транспортного засобу;
    • перевірки увімкнених фар ближнього світла та протитуманних фар (за наявності);
    • перевірки гальмової системи методом стендових випробувань і загального вигляду транспортного засобу на гальмовому стенді, номерного знака та увімкнених сигналів гальмування;
    • показання одометра (поради щодо фотофіксації процесу ОТК ТЗ ).

При цьому на фотографіях обов’язково зазначаються час і дата фотофіксації, які повинні відповідати часу і даті видачі протоколу перевірки технічного стану.

Для належної передачі результатів фотофіксації процесу перевірки технічного стану розмір кожної з фотографій не повинен перевищувати 300 кб, роздільна здатність дорівнювати 640 х 480 dpi, розширення jpeg.

Також повідомляємо, що у зв‘язку з активацією оновлених сертифікатів ключів шлюза захисту з’єднань, для коректної роботи робочих станцій з ЄДР МВС необхідно забезпечити встановлення останньої версії програмного комплекса клієнта захисту з’єднань, а також додати до існуючих оновлені сертифікати: шлюзовий сертифікат 1 та шлюзовий сертифікат 2.

Нові шлюзові сертифікати необхідно записати на робочі станції до каталога С:\My Certificates and CRLs 13.