Перевірка якості надання послуги з централізованого водопостачання: захистіть свої права та заощаджуйте!

Дата: 03.09.2024 18:07

Ви щодня користуєтесь водою з-під крана, навіть не замислюючись про її якість. А чи відповідає вона встановленим стандартам? Чи безпечно її пити? Чи не завдає шкоди вашому здоров'ю та побутовим приладам?

Якщо у вас виникли сумніви щодо якості води, що надходить до вашого помешкання, або ви зіткнулися з перебоями у водопостачанні, давайте розберемося, як перевірити якість теплопостачання, і куди звертатися за допомогою.

Хто може зініціювати перевірку:

- Індивідуальний споживач

- Колективний споживач

- Управитель багатоквартирного будинку

Як звернутися до постачальника послуги:

- Усно

- Письмово

- Електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідних послуг

У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.

Порядок дій:

- Складання звернення

- Реєстрація звернення

- Виклики представника постачальника послуг

- Складання Акту претензії за формою передбаченою постановою КМУ № 1145 (додаток до Порядку)

Перевірка якості надання послуги з з централізованого водопостачання:

Що враховується при перевірки якості послуги:

1) безперервність надання послуги з централізованого водопостачання або дотримання графіка її надання;

2) відповідність показників якості питної води вимогам державних санітарних норм і правил;

3) відповідність величини тиску води у точці водорозбору встановленим параметрам.

Коли та де вимірюється:

Вимірювання тиску в системах централізованого водопостачання здійснюється з 7 год. 00 хв. до 9 год. 00 хв. або з 19 год. 00 хв. до 22 год. 00 хвилин.

За наявності у споживача індивідуального договору про надання послуги з централізованого водопостачання вимірювання тиску здійснюється на межі внутрішньобудинкової системи багатоквартирного будинку та інженерно-технічних систем приміщення споживача. У разі порушення встановлених параметрів тиску відповідальною стороною є виконавець комунальної послуги з централізованого водопостачання.

За наявності у споживача колективного договору про надання послуги з централізованого водопостачання вимірювання тиску здійснюється на межі централізованих інженерно-технічних систем постачання послуги виконавця комунальної послуги та внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку. У разі встановлення фактів невідповідності тиску в централізованих інженерно-технічних системах встановленим параметрам відповідальною стороною є виконавець комунальної послуги, а в разі встановлення фактів невідповідності параметрів тиску у внутрішньобудинкових системах багатоквартирного будинку - виконавець, який обслуговує внутрішньобудинкові системи на підставі відповідного договору, укладеного із співвласниками, або управитель багатоквартирного будинку.

Для встановлення факту безперервності надання послуг з централізованого водопостачання перевіряється наявність перебоїв у наданні зазначених послуг.

Під час проведення перевірки відповідності якості надання послуг з централізованого водопостачання параметрам, передбаченим договором про надання відповідної послуги, виконавець комунальної послуги організовує відбір проб питної води у таких місцях:

1) на межі приєднання централізованих інженерно-технічних систем водопостачання до внутрішньобудинкових систем водопостачання багатоквартирного будинку;

2) у внутрішньобудинкових системах водопостачання багатоквартирного будинку;

3) в інженерно-технічних системах водопостачання, розташованих у приміщенні споживача.

Інформація про забір проб включається до акта-претензії.

Хто відповідальний:

За наявності у споживача індивідуального договору про надання послуги з централізованого водопостачання відповідальним за надання послуги з централізованого водопостачання неналежної якості є виконавець зазначеної послуги.

У разі коли за наявності колективного договору з централізованого водопостачання якість питної води на межі централізованих інженерно-технічних систем постачання послуги виконавця комунальної послуги відповідає встановленим вимогам державних санітарних норм і правил, а у приміщення споживача надходить вода низької якості, відповідальним за неякісно надану послугу є виконавець комунальної послуги, який обслуговує внутрішньобудинкові системи на підставі відповідного договору, укладеного із співвласниками, або управитель багатоквартирного будинку.

Не дозволяйте низькій якості води псувати ваше життя! Зверніться до нас, і ми допоможемо вам відстояти свої права та домогтися належної компенсації.

Детальніше ознайомитися з Постановою від 27 грудня 2018 р. № 1145 за посиланням:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1145-2018-%D0%BF#n10

Адвокат Вадим Чунжин