Ви щодня користуєтесь водою з-під крана, навіть не замислюючись про її якість. А чи відповідає вона встановленим стандартам? Чи безпечно її пити? Чи не завдає шкоди вашому здоров'ю та побутовим приладам?
Якщо у вас виникли сумніви щодо якості води, що надходить до вашого помешкання, або ви зіткнулися з перебоями у водопостачанні, давайте розберемося, як перевірити якість теплопостачання, і куди звертатися за допомогою.
Хто може зініціювати перевірку:
- Індивідуальний споживач
- Колективний споживач
- Управитель багатоквартирного будинку
Як звернутися до постачальника послуги:
- Усно
- Письмово
- Електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідних послуг
У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.
Порядок дій:
- Складання звернення
- Реєстрація звернення
- Виклики представника постачальника послуг
- Складання Акту претензії за формою передбаченою постановою КМУ № 1145 (додаток до Порядку)
Перевірка якості надання послуги з з централізованого водопостачання:
Що враховується при перевірки якості послуги:
1) безперервність надання послуги з централізованого водопостачання або дотримання графіка її надання;
2) відповідність показників якості питної води вимогам державних санітарних норм і правил;
3) відповідність величини тиску води у точці водорозбору встановленим параметрам.
Коли та де вимірюється:
Вимірювання тиску в системах централізованого водопостачання здійснюється з 7 год. 00 хв. до 9 год. 00 хв. або з 19 год. 00 хв. до 22 год. 00 хвилин.
За наявності у споживача індивідуального договору про надання послуги з централізованого водопостачання вимірювання тиску здійснюється на межі внутрішньобудинкової системи багатоквартирного будинку та інженерно-технічних систем приміщення споживача. У разі порушення встановлених параметрів тиску відповідальною стороною є виконавець комунальної послуги з централізованого водопостачання.
За наявності у споживача колективного договору про надання послуги з централізованого водопостачання вимірювання тиску здійснюється на межі централізованих інженерно-технічних систем постачання послуги виконавця комунальної послуги та внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку. У разі встановлення фактів невідповідності тиску в централізованих інженерно-технічних системах встановленим параметрам відповідальною стороною є виконавець комунальної послуги, а в разі встановлення фактів невідповідності параметрів тиску у внутрішньобудинкових системах багатоквартирного будинку - виконавець, який обслуговує внутрішньобудинкові системи на підставі відповідного договору, укладеного із співвласниками, або управитель багатоквартирного будинку.
Для встановлення факту безперервності надання послуг з централізованого водопостачання перевіряється наявність перебоїв у наданні зазначених послуг.
Під час проведення перевірки відповідності якості надання послуг з централізованого водопостачання параметрам, передбаченим договором про надання відповідної послуги, виконавець комунальної послуги організовує відбір проб питної води у таких місцях:
1) на межі приєднання централізованих інженерно-технічних систем водопостачання до внутрішньобудинкових систем водопостачання багатоквартирного будинку;
2) у внутрішньобудинкових системах водопостачання багатоквартирного будинку;
3) в інженерно-технічних системах водопостачання, розташованих у приміщенні споживача.
Інформація про забір проб включається до акта-претензії.
Хто відповідальний:
За наявності у споживача індивідуального договору про надання послуги з централізованого водопостачання відповідальним за надання послуги з централізованого водопостачання неналежної якості є виконавець зазначеної послуги.
У разі коли за наявності колективного договору з централізованого водопостачання якість питної води на межі централізованих інженерно-технічних систем постачання послуги виконавця комунальної послуги відповідає встановленим вимогам державних санітарних норм і правил, а у приміщення споживача надходить вода низької якості, відповідальним за неякісно надану послугу є виконавець комунальної послуги, який обслуговує внутрішньобудинкові системи на підставі відповідного договору, укладеного із співвласниками, або управитель багатоквартирного будинку.
Не дозволяйте низькій якості води псувати ваше життя! Зверніться до нас, і ми допоможемо вам відстояти свої права та домогтися належної компенсації.
Детальніше ознайомитися з Постановою від 27 грудня 2018 р. № 1145 за посиланням:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1145-2018-%D0%BF#n10