Уявіть собі: ви спокійно відпочиваєте вдома, аж раптом – з-під крана б'є фонтан, батареї стали холодними, як льодовик, або з каналізації почувся дивний булькаючий звук. Знайома ситуація? На жаль, з проблемами по трубах стикається кожен. Але не варто панікувати! Головне – знати, на що потрібно звернути увагу , як виконавець послуги повинен робити ремонт та реагувати на аварійні ситуації та хто за це відповідає. Зараз ми все розкладемо по поличках.
Згідно з "Порядком обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води", затвердженим наказом Мінрегіонбуду № 219, за справність внутрішньобудинкових систем у вашому будинку відповідає виконавець послуг з управління будинком (ЖЕК, ОСББ, керуюча компанія тощо) або якщо підписаний окремий договір на обслуговування внутрішньобудинкових систем з виконавцем послуги, це має робити виконавець послуги.
1. Виконання робіт з поточного ремонту внутрішньобудинкових систем здійснюється виконавцем на підставі плану проведення робіт з поточного ремонту, який формується виконавцем протягом п’ятнадцяти днів з дати набрання чинності договором на підставі переліку робіт, які було погоджено із співвласниками при укладанні договору та закладено до розміру плати виконавця.
2. У плані проведення робіт з поточного ремонту зазначаються роботи з ремонту внутрішньобудинкових систем, їх вартість, перелік та вартість обладнання і матеріалів у разі необхідності їх заміни, орієнтовний строк виконання робіт, пропонований час початку виконання робіт.
3. Виконавець інформує співвласників багатоквартирного будинку про погоджений план проведення робіт з поточного ремонту в установленому договором порядку.
4. Виконавець самостійно без погодження із співвласниками вносить зміни до плану проведення робіт з поточного ремонту, якщо внесення таких змін не призводить до зміни розміру плати виконавця згідно з укладеним договором, про що інформує співвласників в установленому договором порядку.
5. Якщо зміни до плану проведення робіт з поточного ремонту призводять до зміни загальної вартості послуг виконавця згідно з укладеним договором, такі зміни погоджуються із співвласниками багатоквартирного будинку.
6. Проведення робіт з поточного ремонту планується у строки та у спосіб, що максимально зменшують строк перерви у наданні відповідної комунальної послуги.
7. У випадку аварії внутрішньобудинкової системи виконавець має невідкладно її ліквідувати. Якщо внаслідок аварії було припинено надання споживачам комунальної послуги, виконавець вживає усіх можливих заходів для якнайшвидшого відновлення надання комунальної послуги.
8. Якщо внаслідок аварії подальша експлуатація внутрішньобудинкових систем є неможливою або створює загрозу життю і здоров’ю людей та/або майну співвласників, виконавець у порядку та спосіб, визначені договором, повідомляє співвласників про аварію та необхідність проведення ремонту (відновлення безпечної експлуатації) внутрішньобудинкових систем, які вийшли з ладу або були пошкоджені, та вносить пропозиції щодо вартості проведення таких робіт.
9. Виконавець інформує співвласників багатоквартирного будинку про необхідність капітального ремонту, модернізації або реконструкції внутрішньобудинкових систем, відновлення або заміни трубопроводів, обладнання, запірної арматури тощо на новітні та про орієнтовні строки їх проведення.
Тепер ви знаєте, як повинен діяти виконавець послуги у випадку аварій та хто за що відповідає. Пам'ятайте, що своєчасне звернення до фахівців – це найкращий спосіб уникнути серйозних проблем та зберегти свій дім у порядку. Тож, нехай ваші труби завжди будуть справними, а ремонти – лише плановими! І нехай вас оминають сантехнічні катастрофи!