Як перевірити якість надання послуги з постачання гарячої води - розбір Постанови КМУ №1145 від 27.12.2018 р.

Дата: 29.08.2024 19:04

Якість комунальних послуг – це одна з найгостріших проблем, з якою стикаються українці. Нестабільне водопостачання, перебої з електроенергією, низька якість теплопостачання – це лише деякі з проблем, які викликають незадоволення споживачів.

Для захисту прав споживачів та забезпечення контролю за якістю надання комунальних послуг, Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову №1145.

Ця стаття покликана детально та зрозуміло розглянути порядок проведення перевірки якості надання послуги з постачання гарячої води відповідно до цієї Постанови.

Процедура перевірки якості комунальних послуг

Хто може зініціювати перевірку:

- Індивідуальний споживач

- Колективний споживач

- Управитель багатоквартирного будинку

Як звернутися:

- Усно

- Письмово

- Електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідних послуг

У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.

Звернення споживача обов’язково реєструється виконавцем комунальної послуги або управителем багатоквартирного будинку в журналі реєстрації заявок споживачів.

Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язаний на вимогу споживача надати в усній формі особисто, за допомогою телефонного зв’язку або в письмовій формі за поштовою або електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідної послуги, інформацію про прізвище, ім’я та по батькові, посаду особи, яка прийняла звернення, його реєстраційний номер та час прийняття.

Порядок дій:

- Складання звернення

- Реєстрація звернення

- Виклики представника постачальника послуг

- Складання Акту претензії за формою передбаченою постановою КМУ № 1145 (додаток до Порядку)

Акт-претензія складається у двох примірниках і підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги (його представником) або управителем багатоквартирного будинку. Один примірник акта-претензії передається споживачеві, другий - зберігається у виконавця комунальної послуги (його представника) або управителя багатоквартирним будинком.

У разі коли за результатами проведення перевірки споживач та виконавець комунальних послуги або управитель багатоквартирного будинку не дійшли згоди щодо наявності (відсутності) факту невідповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком умовам або параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, та/або причин виникнення таких порушень або невідповідності, акт-претензія підписується із зауваженнями, які є його невід’ємною частиною.

Результати перевірки якості надання комунальних послуг та/або послуг з управління багатоквартирним будинком можуть бути оскаржені в судовому порядку.

У разі неприбуття виконавця комунальної послуги (його представника) або управителя багатоквартирного будинку в установлений договором про надання відповідних послуг строк для проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим зазначеним договором, чи необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії такий акт вважається дійсним, якщо він підписаний споживачем та не менш як двома іншими споживачами відповідної послуги, які проживають у сусідніх будівлях (у приміщеннях - у разі, коли послуга надається у багатоквартирному будинку). Акт-претензія надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю багатоквартирного будинку рекомендованим листом.

Перевірка якості надання послуги з постачання гарячої води

Під час проведення перевірки відповідності якості надання послуги з постачання гарячої води параметрам, передбаченим договором про надання такої послуги, виконавець комунальної послуги враховує:

1) безперервність надання послуги з постачання гарячої води;

2) дотримання нормативної температури гарячої води у точці її обліку;

3) відповідність показників якості питної води вимогам державних санітарних норм і правил;

4) відповідність тиску в точці обліку встановленим параметрам тиску.

Вимірювання тиску в системах централізованого постачання гарячої води здійснюється з 7 год. 00 хв. до 9 год. 00 хв. або з 19 год. 00 хв. до 22 год. 00 хвилин.

Вимірювання температури гарячої води здійснюється на металевій частині корпусу фільтра вузла розподільного обліку через одну хвилину після відкриття водорозбірного крана або за відсутності вузла обліку гарячої води - у точці водорозбору не раніше ніж через одну хвилину після відкриття водорозбірного крана.

За колективним договором, договором з колективним споживачем, індивідуальним договором, договором з власником (користувачем) будівлі про надання послуги з постачання гарячої води вимірювання тиску здійснюється на межі централізованих інженерно-технічних систем постачання послуги виконавця комунальної послуги та внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку (будівлі). У разі порушення встановлених параметрів тиску відповідальною стороною є виконавець послуги з постачання гарячої води.

За індивідуальним договором про надання послуги з постачання гарячої води з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем вимірювання тиску здійснюється на межі внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку та інженерно-технічних систем приміщення споживача. У разі порушення встановлених параметрів тиску відповідальною стороною є виконавець послуги з постачання гарячої води.

Для встановлення факту безперервності надання послуги з постачання гарячої води перевіряється наявність перебоїв у наданні послуги з постачання гарячої води.

Під час проведення перевірки відповідності якості надання послуги з постачання гарячої води виконавець комунальної послуги організовує відбір проб води у таких місцях:

- на межі приєднання централізованих інженерно-технічних систем постачання гарячої води до внутрішньобудинкових систем постачання гарячої води багатоквартирного будинку;

- у внутрішньобудинкових системах постачання гарячої води багатоквартирного будинку;

- в інженерно-технічних системах постачання гарячої води, розташованих у приміщенні споживача.

Інформація про забір проб включається до акта-претензії.

Під час проведення перевірки відповідності температури гарячої води встановленим параметрам мають бути використані дані щодо величини температури гарячої води та часу відхилень температури гарячої води від встановлених параметрів (зокрема дані електронного архіву) з вузлів обліку, якщо такі дані наявні.

Запам'ятайте: якісні комунальні послуги – це не розкіш, а необхідність. Відстоюючи свої права, ви робите свій внесок у створення комфортного житла для себе та своїх близьких.

Детальніше ознайомитися з Постановою від 27 грудня 2018 р. № 1145 за посиланням:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1145-2018-%D0%BF#n1

Адвокат Вадим Чунжин