Чи можна після отримання повістки самостійно обрати місце служби та спеціальність?

Дата: 01.07.2024 11:22

Рекрутинг передбачає добровільну явку військовозобов'язаного до військкомату, щоб він зміг самостійно обрати спеціальність і місце служби.

А от, чи можна це зробити після отримання повістки в коментарі РБК-Україна розповів засновник рекрутингової агенції Lobby X Владислав Грезєв.

Є така директива, яка регламентує, що по рекрутингу розвиваються ті громадяни, які добровільно вирішили долучитися до лав Збройних Сил, - каже Грезєв. Добровільна явка до центру комплектування можлива й після того, як військовозобов'язаному вручили повістку. У такому разі він може знайти для себе місце та пройти співбесіду з рекомендаційним листом.

Тобто, якщо на першу явку в ТЦК людина прийде з рекомендаційним листом, тоді вона піде шляхом рекрутингу.

Добровільною також вважається явка, коли військовозобов'язаний сам прийшов у військкомат після отримання першої повістки.

"Якщо людину примусово доставили в центр комплектування в той чи інший спосіб, тут уже точно ні (не вдасться мобілізуватися через рекрутинг - ред.). Так регламентує директива зараз", - пояснює засновник Lobby X.

Він додає, що центри комплектування також мають плани з поповнення особового складу, які повинні виконувати. І в ці плани не враховують людей, які зголошуються служити добровільно, тому існує цей чіткий розподіл.

Владислав Грезєв каже, що щотижня кількість відгуків на вакансії збільшується. Рекрутинг має попит, тому що система є доволі прозорою, вважає він.

"Здебільшого люди користуються рекрутингом, бо бачать як армія та держава працюють на те, щоб робити цей процес зручним, зрозумілим, прогнозованим", - пояснює Владислав.

Основна перевага рекрутингу в тому, що людина контролює місце, на яке вона потрапить. Грезєв додає, що в роботі виникають різні оказії, які команда намагається швидко виправити та вдосконалити систему. І тому попит збільшується. Людям важливо контролювати своє майбутнє якомога більше, бо це їхнє життя і здоров'я.

Наразі неможливо дослідити кількість успішних прикладів у рекрутингу, тому що військові підрозділи не можуть зобов'язати звітувати про це. Але платформи, які надають послуги з рекрутингу, розробляють механізми для цього.

"У середньому десь до 15 000. Це ті, кого ми точно змогли залучити, але в реальності цифра може бути значно більшою, проте точно не меншою, ніж 10. Якщо екстраполювати ці цифри на весь масштаб нашої роботи, то це приблизно так, і ми їх применшуємо спеціально", - пояснив Владислав Грезєв.