НАБУ і САП повідомили про підозру ексміністру інфраструктури і його колишньому першому заступнику

Дата: 23.02.2023 09:36

НАБУ і САП повідомили ексміністру інфраструктури України Андрію Пивоварському і його колишньому першому заступнику про підозру у зловживаннях, через які держава зазнала збитків на понад 30 млн дол. США.

Як повідомили у Нацбюро дії експосадовців кваліфіковані за ч.2 ст. 364 КК України.

За даними слідства, у липні 2015 року тогочасний міністр спільно зі своїм заступником (на той час також головою Тарифної ради Мінінфраструктури) забезпечили прийняття наказу, за яким корабельний збір із суден в морському порту «Південний» разом із ДП «АМПУ» почали стягувати й приватні компанії (у пропорції 50:50). Тоді як за законом стягнення такого збору є виключною прерогативою ДП як користувача акваторії порту, що належить державі.

Слідство встановило, що наказ ухвалили без належного економічного обґрунтування і всупереч зауваженням департаменту економіки та фінансів Мінінфраструктури та ДП «АМПУ». При цьому одним із бенефіціарних власників згаданих приватних компаній виявилася особа, яку НАБУ і САП підозрюють у корупції в ПАТ «ДПЗКУ» і яка перебуває в розшуку та під санкціями РНБО.

Зазначається, що розслідування зловживань в Мінінфраструктури детективи НАБУ розпочали восени 2019 року, для чого витребували матеріали з СБУ і Нацполіції, коли ті намагались закрити відповідні провадження. Відтоді НАБУ неодноразово зверталося до Кабміну, Мін'юсту, Мінінфраструктури, ДП «АМПУ», аби вони припинили дію незаконної схеми. Однак відомства не прислухались до аргументів Бюро, не скасували протиправний наказ та не подали позови про повернення приватними компаніями безпідставно отриманих сум корабельного збору.

"За результатами експертизи, лише впродовж 2017-2021 рр. через незаконний наказ держава недоотримала понад 30 млн дол. США, які наразі й інкримінують підозрюваним. Проте слідство досліджує наслідки дії схеми й упродовж наступних періодів" - зазначили в НАБУ.

В свою чергу Андрій Пивоварський прокоментував ситуацію у Facebook.

Так, за його словами, 22 лютого детективи НАБУ вручили йому підозру у рамках справи, яку розслідують вже майже сім років. 

Ексміністр зазначив, що чинне законодавство покладає розв’язання питань, пов’язаних  із визначенням та зміною порядку справляння портових зборів (у тому числі й корабельного), саме на Мінінфраструктури. Також він пояснив, що наказ МІУ, яким був змінений порядок розподілу коштів корабельного збору, був попередньо погоджений рядом міністерств та відомств, у тому числі данне питання розглянули та підтримали на засіданні Кабміну. 

Крім того, виданню наказу передувало його обговорення в Тарифній раді. Документ міністерства був завізований Мін’юстом, а значить, і перевірений на відповідність чинному законодавству України. Лише після цього він був зареєстрований і набув чинності.

Пивоварський додав, що у профільному законі «Про морські порти України» чітко передбачено, що корабельний збір розподіляється між користувачем портової акваторії (в цьому випадку це АМПУ) та власником операційної акваторії причалу (у цій ситуації це — ТІС). Тому закріплення наказом Мінінфраструктури порядку виконання положень Закону не має бути в Україні злочином.

Ексміністр заявив, що готовий «відстоювати свою правоту та честь як в органах досудового розслідування та прокуратурі, так і в судових інстанціях».