Як зареєструвати онлайн дитину, яка народилася на територіях, де органи ДРАЦС не працюють через війну: інструкція

Дата: 30.10.2022 17:36

Із вересня 2022 року дітей, які народилися на територіях, де через війну не здійснюється робота органів державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС), можна зареєструвати онлайн.

Щоб скористатися відповідною послугою згідно з наказом Мін’юсту України від 03.09.2022 № 3734/5, необхідно:

1. Підготувати пакет документів, який включає скан- або фотокопію:

- заяви, складеної у довільній формі про державну реєстрацію народження;

- медичного документа, що є підставою для проведення державної реєстрації народження, а саме:

  • медичного свідоцтва про народження, що видається закладами охорони здоров’я, де приймаються пологи; АБО
  • медичної довідки про перебування дитини під наглядом лікувального закладу, у разі народження дитини поза закладом охорони здоров’я; АБО
  • рішення суду про встановлення факту народження, якщо відсутній документ закладу охорони здоров’я або медичної консультаційної комісії, що підтверджує факт народження;

- паспортів або паспортних документів, що посвідчують особи батьків (одного з них);

- свідоцтва про шлюб (якщо батьки дитини перебувають у шлюбі);

- паспорта або паспортного документа, що посвідчує особу заявника, якщо звертаються не батьки дитини.

Звертаємо увагу, що заява про державну реєстрацію народження обов’язково має містити відомості про:

  • дитину (прізвище, власне ім’я та (за наявності) по батькові, стать, дату народження, місце народження);
  • матір та батька (прізвище, власне ім’я та (за наявності) по батькові, дату народження, громадянство, зареєстроване місце проживання (за наявності), реквізити паспорта або паспортного документа, що посвідчує особу).

У разі народження дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли немає спільної заяви батьків, заяви батька або рішення суду, у заяві про державну реєстрацію народження стосовно батька зазначаються лише його ім’я та по батькові.

Якщо батьки дитини НЕ перебувають у шлюбі між собою, підписана ними заява про державну реєстрацію народження вважається їх спільною заявою про визнання батьківства.

Якщо заява подається не батьками дитини чи одним з них, додатково зазначаються відомості про заявника (прізвище, власне ім’я та (за наявності) по батькові, реквізити паспорта або паспортного документа, що посвідчує особу).

2. Надіслати електронні копії документів, наведених вище, на електронну пошту birth@cv.minjust.gov.ua (до відділу державної реєстрації актів цивільного стану в Чернівецькій області).

На підставі такого звернення відділ державної реєстрації актів цивільного стану в Чернівецькій області здійснює актовий запис про народження в електронному та паперовому вигляді та у той же день оформлює свідоцтво про народження та залишає його у себе на зберіганні.

Звертаємо увагу, що відомості до Державного реєстру актів цивільного громадян при цьому НЕ вносяться. ОДНАК заявнику надсилається на адресу електронної пошти сканована копія свідоцтва про народження.

Для отримання паперового екземпляру та внесення інформації до Реєстру необхідно звернутися до будь-якого працюючого відділу. За законом зробити це мають право:

  • батьки дитини;
  • близькі родичі дитини (брат, сестра, дід, баба, тітка, дядько);
  • законні представники батьків або близьких родичів дитини – за наявності довіреності, посвідченої відповідно до Закону України «Про нотаріат», АБО документа, що посвідчує повноваження такого представника відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».

При цьому окрім, заяви про видачу свідоцтва, також потрібно буде надати оригінал медичного документа про народження, на підставі якого проведено державну реєстрацію народження.

Юридичний порадник для ВПО