Продаж товару в Інтернеті: як не потрапити в пастку шахраїв?

Дата: 13.05.2025 09:45

Купив собі новий телефон, попередній виставив на продаж на одній із дошок оголошень. Мені телефонує покупець, просить реквізити для оплати та каже що зробить повну оплату наперед що б уникнути комісії накладеного платежу при доставці Новою поштою. Одразу ж мені телефонує невідомий номер, представляється працівником банку і намагається вивідати у мене платіжну інформацію по моїй картці під приводом зарахування мені коштів від юридичної особи. Після чого з моєї картки списалися всі кошти.

Начальником 9-го відділу (оперативного пошуку та партнерства у сфері інформаційних технологій) управління протидії кіберзлочинам у місті Києві капітаном поліції Пархоменком Андрієм Миколайовичем було повідомлено та роз’яснено як працюють шахраї в даній шахрайській схемі і те, що псевдопокупець може запитати реквізити картки для оплати за ваш товар на дошці оголошень і назвати час здійснення переказу або щось подібне. У цей час напарник зловмисника під виглядом працівника служби безпеки банку може зателефонувати вам і сказати, що для зарахування грошей необхідно вчинити якусь дію, наприклад "активувати платіжну картку". Таким чином шахраї будуть намагатися вивідати у вас реквізити та інші дані по вашому рахунку.

Андрієм Миколайовичем було надано прості рекомендації:

  • Не повідомляйте стороннім особам інформацію по картці або дані, що можуть бути використані для підтвердження платежів.
  • Не виконуйте жодних операцій з "верифікації" карти.

У разі сумнівів – телефонуйте до банку за телефоном, вказаним на звороті картки та уточніть інформацію.

Безпека збереження коштів та користування рахунками починається з Вас.

На замітку:

  • Твоя безпека — твої секрети. Не розголошуй дані!
  • Служба банку не питає паролів та кодів!
  • Телефонний "покупець"? Можливо, це шахрай!
  • Ніколи не активуй фейкові платежі!
  • Шахраї працюють у парі — будь напоготові!

Якщо ви стали жертвою шахрайства - негайно зверніться до банку для блокування картки та подайте електронне звернення до кіберполіції за посиланням https://ticket.cyberpolice.gov.ua.

Також до вище зазначеної інформації, просимо Вас долучитись до соціального проєкту «БРАМА» - це проєкт, що був створений за підтримки кіберполіції України та волонтерських організацій для протидії дезінформації та блокування протиправного контенту. 

1

Оперуповноваженим 9-го відділу (оперативного пошуку та партнерства у сфері інформаційних технологій) управління протидії кіберзлочинам в місті Києві лейтенантом поліції Осадчою Наталією, було зазначено та наголошено на тому, що головною метою є очищення інформаційного простору від російської пропаганди та сервісів поширення дезінформації, а також знищення осередків незаконного поширення забороненого контенту. 

Місія полягає у тому, щоб кількісно зменшити присутність росіян, що поширюють пропагандистські матеріали,  у медіапросторі та якісно навчати виявляти й утилізувати ворожий контент. 

Для того, щоб бути частиною проєкту, користувачам достатньо мати мобільний телефон або компʼютер та трохи часу, який користувач готовий приділити для важливої справи. 

Задача учасників – надсилати скарги на надані нами пости, сервіси, посилання тощо. Більше скарг – більша вірогідність блокування контенту. 

Запрошуємо долучитись до соціального проєкту "БРАМА"

https://chatovi.online/