У Мін'юсті роз'яснили порядок подання та оформлення рапортів

Дата: 27.02.2025 15:21

У Міністерстві юстиції пояснили, як правильно подати та оформляти армійський рапорт, щоб звернення було розглянуто.

Що вказується у рапорті в паперовій формі:

- заголовок «Рапорт»;

- суть питання;

- перелік доданих до рапорту документів або їх копій;

- найменування займаної посади;

- військове звання, власне ім’я та прізвище;

- дата;

- особистий підпис.

Командири відповідають на паперовий рапорт, накладаючи резолюцію.

Як подати рапорт в електронній формі

За допомогою:

- засобів СЕДО (система електронного документообігу);

- Державного вебпорталу Армія+;

- інших інформаційно-комунікаційних систем, які введені в експлуатацію в системі Міноборони України.

Як подати рапорт через вебпортал Армія+

Використати доступний шаблон рапорту на порталі:

- заповнити всі текстові поля;

- вказати тему та суть свого клопотання;

- увести ID-номер свого безпосереднього/прямого командира;

- підписати рапорт електронним підписом.

Командир зобов’язаний повідомити кожному свій ID-номер та ID-номер СЕДО підрозділу.

Як відбувається розгляд електронного рапорту

Безпосередній командир відповідає на рапорт шляхом погодження або непогодження рапорту, зазначивши:

- правове обґрунтування та пропозиції;

- електронний підпис.

Погоджений рапорт відправляється на розгляд вищому командиру.

Процес триває, поки рапорт не дійде до командира, який має право ухвалити остаточне рішення.

Відмова у задоволенні рапорту має бути вмотивованою.

Командиру (начальнику) забороняється:

- встановлювати додаткові вимоги до оформлення рапорту (наприклад, до полів, кольору чорнила тощо);

- відмовляти у прийнятті рапорту через незначні помилки;

- відмовляти у розгляді рапорту через відсутність доданих документів або — інформації, яка є або має бути у командира (начальника) чи може бути витребувана ним в інших підрозділів;

- вимагати попереднього усного погодження рапорту;

- відмовляти у реєстрації власноруч написаних рапортів.

Що не має права вимагати командир для розгляду чи задоволення рапорту

- попередньо усно погоджувати рапорт;

- переписувати рапорт через незначні помилки у документі, що не впливають на зміст і не спотворюють його: орфографічні, пунктуаційні тощо;

- додавати документи чи надавати інформацію, яка є або має бути у командира (начальника) чи може бути витребувана ним в інших підрозділів;

- писати рапорт чорнилами певного кольору чи робити визначені поля;

- подавати рапорт у друкованому вигляді чи в цифровому (не приймати написаний власноруч).

Зразки рапортів та поради щодо їх оформлення можна знайти у збірці рапортів, заяв та порад для військовослужбовців та членів їхніх сімей.